Odlomak

UVOD

Osnovna delatnost medija je proizvodnja i širenje svih oblika informacija, znanja i zabave. Mediji predstavljaju jedan od naznačajnijih fenomena modernog društva. Oni su prisutni u svim oblastima društvenog života, isprepletani sa politikom, sportom, obrazovanjem, zabavom, javnim i privatnim životom (Koković, 2004).

U savremenom svetu uloga medija je ogromna i sve veća, kao i njihova moć. Mediji se više ne zadovoljavaju samo time da odražavaju stvarnost, već je ponekad i kreiraju, odnosno, proizvode doživaljaj stvarnosti svoje publike.

Odnos sporta i medija je odnos uzajamnog uticaja: mediji utiču na sport, ali i sport i sportske manifestacije takođe utiču na medije, na njihovo uobličavanje.

Zahvaljujući medijima, ljudi mogu da ”učestvuju” u najraznovrsnijim i spektakularnim sportskim dogđajima, da prate rezultate, čitaju ili slušaju komentare, izveštaje sa utakmica, intervjue sa sportskim zvezdama itd.
Medijsko pokrivanje sporta je vrlo široko. Sportovi koji su medijski dobro pokriveni postaju popularniji od onih koji to nisu.
Vezu između sporta i medija odlikuju organizacije ujedinjene u potrazi za većim profitom, publikom i resursima.

Uticaj sportske vesti na popularnost i profitabilnost novih oblika medija može se meriti samo sa transformacijom koju je pretrpeo sport, kao rezultat uzajamnog dejstva sa medijima.

Ako je bilo moguće u 1890 zamisliti sliku sporta bez medija, od 1990-tih to je nemoguće. Sada su”bukvalno nezamislivi jedno bez drugog”(Rowe, 1999).

Sport i mediji su spojeni na brojnim nivoima. Uključenost medija u sport je stvorilo kontekst za povećanu komercijalizaciju i globalizaciju sporta.

Razumevanje evolucije kompleksnih odnosa između sporta i medija je osnovna komponenta svake analize savremene strukture i prakse sporta u medijima.

ULOGA MEDIJA U SPORTU

Uloga medija u sportu može biti:

• informativna (obaveštava o sportskim događajima koji se odvijaju širom sveta) I
• promotivna (u smislu afirmacije sportskih vrednosti i uopšte sporta kao važne društvene oblasti)i
• ekonomska, jer upravo mediji generišu najveće prihode u sportu, veće i od sponzora.

Vrste masovnih medija koje danas poznajemo su:

• štampa
• radio
• televizija
• internet

Štampa, kao najstariji od savremenih medija, uključuje novine, časopise, knjige,
stripove, ali i plakate i letke. Pojavila se početkom sedamnaestog veka. Dnevne novine, kakve danas poznajemo, pojavile su se, međutim, mnogo kasnije, tek krajem devetnaestog veka. Veza sporta i medija je počela još krajem osamnaestog veka sa osnivanjem sportskih magazina i nastavila se razvojem sportske industrije tokom devetnaestog veka. Sportska štampa je bila važna za stvaranje publike za sport, utičući na komercijalizaciju sporta.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 10 stranica
  • Menadžment u sportu Profesor dr Jovan Šurbatovic
  • Školska godina: Profesor dr Jovan Šurbatovic
  • Seminarski radovi, Skripte, Sport
  • Srbija,  Beograd,  ALFA UNIVERZITET - Fakultet za menadžment u sportu   Univerzitet Union-Nikola Tesla, Fakultet za sport

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Više u Sport

Komentari