Odlomak

1.1. Pojam, definisanje i sadržaj
strategijskog menadžmenta
Nova konkurencija, nove
tehnologije i novi stil
života zahtevaju sasvim
novi menadžment
John A. Young
Sposobnost, veština i uspešnost menadžera bazira se pre svega
na njegovoj sposobnosti da kontinuirano raspolaže informacijama o
sredini organizacije i da se uspešno suočava sa promenama u sredini.
Komunicirati, planirati, odlučivati, upravljati ljudima, organizovati,
držati poslove pod kontrolom, voditi, poznavati finansije, poznavati
svoju oblast ili profesiju, to su menadžerski poslovi za koje menadžer
treba da poseduje znanja, veštine i sposobnosti. Prosečan menadžer je,
nažalost, daleko ispod ovog idealnog zahteva (šire: +1, str. 24).
Ichak Adizes, autor i poznati konsultant iz oblasti menadžmenta,
naše gore list, uočavajući ograničenja menadžera pojedinca, uspešno
razvija i brani postavku: “Umjesto priče o menadžeru koji planira,
organizuje itd., trebalo bi govoriti o menadžerskom timu koji vrši te
funkcije. Uloge proizvođača, upravljača, preduzetnika i integratora
mora vršiti komplementarni tim jer nijedna osoba ne može biti
odgovorna za sve njih.” (+2, str. 23). Menadžerski tim potrebno je
ekipirati od stručnjaka različitih profila, koji imaju sposobnost brzog
učenja, raspolažu sa dovoljno mašte i kreacije, uz stalnu “pohlepu za
novim stvarima” (izraz upotrebio P.F. Drucker, +3, str. 192).
Rezultati istraživačkog projekta “Menadžeri i obrazovanje ljudi
u menadžmentu u svijetu stalnih promena” pokazuju “da će menadžer
budućnosti biti diplomata, ‘čovjek preporoda’, onaj koji donosi odluke,
pregovara, ubeđuje, zalaže se za konsenzus, on će biti koordinator i
strateški planer” (+1, str. 290). Osim navedenog, posebno ističemo
zapažanje da će se težište pažnje generalnih direktora prebacivati sa
internih problema organizacije na eksterne aktivnosti. Generalni
direktor će sve više trošiti svoje vreme na probleme i mogućnosti koji
proizlaze iz okruženja organizacije. Tako, Roberto Goizueta, bivši
predsednik upravnog odbora i generalni direktor “Coca-Cola
Company”, je izjavio: “Izuzimajući gašenje požara tu i tamo, 90 odsto
svog vremena posvećujem strategijskom planiranju” (+4, str. 1162).

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Skripte

Komentari