Vođenje kao menadžment funkcija u hotelu “Zeleni vir”
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Objavio studenti.rs 09. oktobar 2015. Prijavi dokument
1.1. Pojam, definisanje i sadržaj
strategijskog menadžmenta
Nova konkurencija, nove
tehnologije i novi stil
života zahtevaju sasvim
novi menadžment
John A. Young
Sposobnost, veština i uspešnost menadžera bazira se pre svega
na njegovoj sposobnosti da kontinuirano raspolaže informacijama o
sredini organizacije i da se uspešno suočava sa promenama u sredini.
Komunicirati, planirati, odlučivati, upravljati ljudima, organizovati,
držati poslove pod kontrolom, voditi, poznavati finansije, poznavati
svoju oblast ili profesiju, to su menadžerski poslovi za koje menadžer
treba da poseduje znanja, veštine i sposobnosti. Prosečan menadžer je,
nažalost, daleko ispod ovog idealnog zahteva (šire: +1, str. 24).
Ichak Adizes, autor i poznati konsultant iz oblasti menadžmenta,
naše gore list, uočavajući ograničenja menadžera pojedinca, uspešno
razvija i brani postavku: “Umjesto priče o menadžeru koji planira,
organizuje itd., trebalo bi govoriti o menadžerskom timu koji vrši te
funkcije. Uloge proizvođača, upravljača, preduzetnika i integratora
mora vršiti komplementarni tim jer nijedna osoba ne može biti
odgovorna za sve njih.” (+2, str. 23). Menadžerski tim potrebno je
ekipirati od stručnjaka različitih profila, koji imaju sposobnost brzog
učenja, raspolažu sa dovoljno mašte i kreacije, uz stalnu “pohlepu za
novim stvarima” (izraz upotrebio P.F. Drucker, +3, str. 192).
Rezultati istraživačkog projekta “Menadžeri i obrazovanje ljudi
u menadžmentu u svijetu stalnih promena” pokazuju “da će menadžer
budućnosti biti diplomata, ‘čovjek preporoda’, onaj koji donosi odluke,
pregovara, ubeđuje, zalaže se za konsenzus, on će biti koordinator i
strateški planer” (+1, str. 290). Osim navedenog, posebno ističemo
zapažanje da će se težište pažnje generalnih direktora prebacivati sa
internih problema organizacije na eksterne aktivnosti. Generalni
direktor će sve više trošiti svoje vreme na probleme i mogućnosti koji
proizlaze iz okruženja organizacije. Tako, Roberto Goizueta, bivši
predsednik upravnog odbora i generalni direktor “Coca-Cola
Company”, je izjavio: “Izuzimajući gašenje požara tu i tamo, 90 odsto
svog vremena posvećujem strategijskom planiranju” (+4, str. 1162).
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Objavio sandra93 19. mart 2024.
Objavio pupovic95 13. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.