Odlomak

Tehnološki napredak ljudske civilizacije uzrokuje potrebe za promenama u obrazovnom konceptu. Prihvaćeni su novi standardi u oblasti obrazovanja, koji su u velikoj meri pomerili shvatanja i koncepte nastave. Pojam znanja se menja. A savremeno obrazovanje zahteva transformaciju „tradicionalnog modela reprodukcije znanja“ u model „aktivne izgradnje znanja“, gde su učenici i nastavnici saradnici u zajedničkom delovanju na izgradnji baze znanja koju treba usvojiti. Ono što nam novo doba nameće u svetu se naziva „Life Long Learning“, gde je pojedinac prinuđen da individualno transforiše prikupljene informacije u znanje. Uloga nastavnika u školama samim tim postaje drugačija, jer on više nije centar učionice u kojoj se odvija frontalna nastava, već instruktor ili saradnik koji pomaže učenicima da uče na svoj način i uspešno obrade informacije u znanje. Sve više je zastupljeno učenje putem mreže to jest elektronsko učenje. Sa računara koji ima pristup internetu studenti mogu da koriste baze znanja, pohađaju različite kurseve, koriste pomoć na mreži, komuniciraju međusobno i sa nastavnicima. Nastavnici koriste alate i tehnologije na svojim predavanjima kako bi prikazali što više informacija i povećali motivaciju učenika za učenje i rad. Ono što je karakeristično za ovakav oblik učenja jeste to da se primenom različitih tehnologija u kabinetima, omogućava da učenici budu usredsređeni na samu materiju koja se obrađuje. Mogućnosti koje se pružaju učenicima kada se primenjuju alati i tehnologije za e-učenje su ogromne. Nastavnici i učenici su upoznati sa različitim oblicima tehnologije i veoma dobro prihavataju ovakav oblik učenja.

 

No votes yet.
Please wait…

Detalji dokumenta

Više u Informacione tehnologije

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari