Odlomak

Tradicionalne metode plaćanja roba i usluga predstavljaju prepreku za razvoj elektronske trgovine, jer podrazumevaju dug period obrade transakcija i visoke troškove. Za virtuelizaciju procesa plaćanja u elektronskoj trgovini potrebno je uvesti elektronske sisteme plaćanja koji se po digitalizaciji sredstava plaćanja i automatizaciji obrade transakcija značajno razlikuju od tradicionalnih. U razvoju i primeni novih elektronskih sistema plaćanja učestvuju sve zainteresovane strane u elektronskoj trgovini: kupci, prodavci, banke, posrednici i drugi.
U odnosu na tradicionalne modele plaćanja, u sistemima elektronskog plaćanja potrebno je veće poverenje i prihvatanje pravila. Kupac ne može uživo da vidi proizvod u trenutku kupovine, a metodi plaćanja se realizuju elektronskim putem. Glavni cilj sistema elektronskog plaćanja je povećanje efikasnosti, isplativosti, poboljšana sigurnost i jednostavnost korišćenja.
E-trgovina obuhvata sve forme poslovnih transakcija koje obavljaju i pravna i fizička lica, zasnovane na obradi i prenosu digitalnih podataka, uključujući tekst, zvuk i sliku (OECD, 1997). E-trgovina se može pojaviti između firme i kupca (takav je slučaj kada kupac naruči računar od firme Dell putem Web-a) ili između poslovnih partnera. Ona se, takođe, može obavljati između vlade i drugih strana, između pojedinačnih kupaca, i između firme i njenih radnika.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Više u Telekomunikacije

Komentari