Odlomak

1. POJAM I ZNACAJ UGOVORA O TURISTICKIM USLUGAMA

Turisticke usluge se javljaju ne samo u oblasti ugostiteljstva vec i u oblasti saobracaja, osiguranja, trgovine, bankarstva i sl.
U ove usluge spadaju narocito: ugostiteljske usluge (smestaj,ishrana i dr.), turisticko-agencijske usluge, turisticka putovanja, izleti u zemlji i inostranstvu, sportski lov i ribolov, iznajmljivanje motornih vozila i plovila, prihvatanje, cuvanje i odrzavanje plovila, pruzanje usluge igara na srecu, kao i usluge turistickih putovanja i izleta.
Takodje, pod turistickim uslugama podrazumevaju se i usluge kongresnog i zdravstveno-rekreativnog turizma, kao i saobracajne usluge.
U poslu obavljanja turistickih usluga pojavljuje se sve veci broj subjekata. Razvojem turizma sve veci znacaj dobijaju turisticke agencije, koje pored posrednickih i agencijskih funkcija,sve cesce samostalno pruzaju turisticke usluge u svoje ime i za svoj racun.
Slozenost i visedimenzionalnost posla turisticke usluge cini otezanim njegovo definisanje.
Ugovorom o turistickim uslugama obavezuje se jedna ugovorna strana – turisticka organizacija,da drugoj ugovornoj strani – korisniku turisticke usluge, pruzi ugovorenu vrstu turisticke usluge, a druga ugovorna strana (korisnik turisticke usluge) se obavezuje da za izvrsenu ugovorenu turisticku uslugu plati prvoj ugovorenoj strani (turistickoj organizaciji) ugovorenu nagradu.
U savremenim uslovima sve je teze razlikovati sadrzaj turistickih usluga u unutrasnjem i medjunarodnom prometu, jer su razlike izmedju ovih turistickih usluga uglavnom, u okviru uobicajenih standarda, kvantitativne prirode posto se u medjunarodnom turizmu mora uvek pojaviti nekoliko posebnih turistickih usluga koje se ne pojavljuju u unutrasnjem turizmu, kao npr. obezbedjenje pasosa i viza, strane valute, eventualno obezbedjenje strucne vodicke sluzbe itd.
Nagli razvoj turizma je doveo do toga da su se izradila prva medjunarodna pravila o turizmu, a isto tako su osnovane odgovarajuce medjunarodne organizacije u ovoj oblasti.
U ovom pogledu su od posebnog znacaja: Sporazum o poslovnim odnosima izmedju hotela i putnickih agencija iz 1968. godine, Medjunarodni hotelski red, Medjunarodna pravila profesionalne dentologije, itd. Medjutim u ovoj oblasti najznacajni je dokumenat o unifikaciji pravila o turistickim uskugama –Medjunarodna konvencija o ugovoru o putovanju, koja je  potisana na Medjunarodnoj diplomatskoj konferenciji u Brislu 1970 god.
Zanimljiva je takozvana “trodimenzionalnost”1 turisticko-pravnih poslova.
Ona se ogleda u nastajanju tri grupe pravnih odosa prilikom pruzanja turistickih usluga:
1.Odnosa izmedju davalaca usluga i neposrednih korisnika usluga
2.Odnosa izmedju korisnika usluga i turisticke agencije
3.Odnosa izmedju davaoca usluga i turusticke agencije
Svaki od ovih odnosa ima odlike samostalnog pravnog instituta.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari