Stečajni postupak u privrednom društvu
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Turizam/Ugostiteljstvo
Objavio studenti.rs 29. maj 2019. Prijavi dokument
Uvod
Dvadeset i prvi vek obeležavaju značajne promene u političkoj, ekonomskoj, tehnološkoj i drugim sferama. Neminovno, odraz ovih promena uočava se i ponašanju potrošača, u ovom slučaju – turiste. Njegove želje i potrebe se menjaju, a menja se i prioritet u njihvom zadovoljavanju. Turizam je način na koji čovek upotpunjava svoje slobodno vreme, oslobađa se stresa, a prvenstveno odmara. Privremenom promenom fizičkog okruženja rada i boravka, čovek stiče iskustva kojima unapređuje svoju ličnost kako na kulturnom, tako i na psihofizičkom nivou. Turizam je intenzivno počeo da se razvija sredinom dvadesetog veka i tu tendenciju ima još uvek.
U 20. veku, težilo se razvoju turizma isključivo zbog ekonomskih koristi (poboljšava se platni bilans zemlje, raste zaposlenost i dr.), ali danas, iako ekonomske koristi i dalje imaju prioritet, raste značaj ciljeva neekonomskog karaktera. Odnosno, sve više država usvaja i sprovodi novi koncept razvoja turizma (koncept održivog razvoja turizma) u čijem centru su ekološki interesi destinacija, dok je profit na drugom mestu. Radom na sprovođenju fenomena održivog razvoja turizma, omogućava se i narednim generacijama da uživaju u prirodnim blagodetima podjednako ili i više nego populacija danas.
Turizam kao delatnost ima svoj kulturni, ekonomski, politički, socijalni, ekološki odraz na društvo. Ekonomski značaj turizma ogleda se u tome što je za mnoge države jedan od značajnijih izvora prihoda. Osim toga, kao privredna grana sa tendencijom pozitivnog razvoja, on pruža mogućnost za zapošljavanje u uslužnom sektoru koji se oslanja na turizam. Njegovim razvojem uporedo i direktno razvijaju se delatnosti koje su povezane za prevoz putnika, za njihov smeštaj, ali i razna tematska mesta koja omogućavaju upotpunjavanje njihovog boravka (muzeji, pozorišta, trgovački centri, nacionalni parkovi i dr.).
Za uspešno bavljenje turizmom neophodno je ispunjavanje prirodnih uslova, odnosno postojanje čiste i nezagađene životne sredine u kojoj on može da se odvija. Broj turista iz godine u godinu raste. Takva tendencija ima i pozitivne i negativne efekte na turističke destinacije. U interesu celokupnog stanovništva planete je da se negativni efekti smanje, za šta su odgovorne vlade, turističke organizacije i sami turisti. Poštovanje svake turističke destinacije imperativ svakog savesnog turističkog subjekta.
Poslednjih godina, poseban značaj imaju „zeleni“ (eko) regioni, odnosno seoska (ruralna) područja. Ona osim odmora i uživanja u čistom, prirodnom i neurbanom okruženju, pružaju mogućnost bavljenja sportsko-rekreativnim turizmom, što je izuzetno značajno današnjem čoveku koji zbog promenjenih navika, načina i uslova života svoje zdravlje svakodnevno izlaže riziku. Posete ovog tipa lokalnom stanovništvu pružaju značajne ekonomske koristi.
Danas se u sociologiji turizma istražuje turista, njegov odnos sa domaćinom, način na koji se organizuje i funkcioniše turistički sistem, kao i efekti poseta u smislu uticaja na život u lokalnoj zajednici, migracija, društvenu patologiju i slično.
Promene u turizmu koje karakterišu 21. vek su značajne i drastčne. Došlo je do smanjivanja masovnog turizma, a povećavanja individualnog. Usluge prevoza danas značajno povoljnije i raznovrsnije i pojednac je sve više u mogućnosti da sebi obezbedi transport do željene lokacije, pritom samostalno odlučujući o vremenu polaska i povratka. Individualna putovanja omogućavaju pojedincu da prema svojim ličnim željama i mogućnostima provode slobodno vreme i ispuni ga željenim sadržajem.
Vremensko trajanje putovanja takođe se menja. Sve više su atraktivnija češća i kraća putovanja, za razliku od 20. veka u kom su putovanja bila duža, ali znatno ređa. Ova promena uslovila je razvoj destinacija koja su geografski bliža metropolama, i ne samo to, ovakva putovanja postala su nov kriterijum za segmentaciju turističke tražnje, a samim tim, stvoreni su i preduslovi za razvoj ovakvog tipa turizma.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.