Odlomak

U prvom delu rada akcenat je na ulozi vazdušnog saobraćaja u razvoju turizma i na razvoj avio saobraćaja. Vazdušni saobraćaj, kao jedna od grana saobraćaja, ima veliko značenje u savremenom turizmu. Prema podacima Svetske turističke organizacije 2010. godine 51% međunarodnih turista koristilo se avio prevozom kao sredstvom za dolazak u željenu destinaciju. Vazdušni saobraćaj proteklih decenija ostvaruje najdinamičniji razvoj od svih vidova transporta.

U drugom delu rada ukazaće se na globalizaciju avio saobraćaja u funkciji turizma. Očekivanja su da će se globalna avio industrija koncentrisati što će uticati na pojavu velikih avio prevozilaca i stvaranje mega prevozioca. Kraj prošlog veka je karakterističan za stvaranje alijansi u avio saobraćaju. Broj saveza (alijansi) 1994. godine je bio 280 a već 1998. godine je skoro udvostručen (502), dok se broj aviokompanija koje su se udružile povećao sa 136 na 196. Najveće alijanse su Oneworld, Star i Wings.

U trećem delu rada akcenat je na vazdušni saobraćaj u Hrvatskoj, kao i na jedne od najvećih Hrvatskih aerodroma „Zagreb“ i „Dubrovnik“. Ukazaće se i na hrvatsku nacionalnu avio-kompaniju Croatia Airlines. U Hrvatskoj postoji 5 međunarodnih aerodroma, zvaničnom obeleženih IATA kodom (IATA Airport Code): Aerodrom Zagreb, Aerodrom Zadar, Aerodrom Split, Aerodrom Rijeka, Aerodrom Dubrovnik. Zagrebački aerodrom je glavno vazduhoplovno čvorište, dok su ostala četiri aerodroma više vezana za sezonske avio-linije tokom letnje turističke sezone na Jadranskom moru. Osim Croatia Airlines-a, u Hrvatskoj postoji još jedan vazdušni prevoznik, zagrebački Trade Air.

U četvrtom delu rada ukazaće se i na uticaj vazdušnog saobraćaja u razvoju turizma Hrvatske. Razvoj vazdušnog tipa putovanja, jedan je od ključnih faktora koji ima uticaj u razvoju turizma Republike Hrvatske. S obzirom na to da je u “Strategiji razvoja hrvatskog turizma” Hrvatska deklarisana kao turistički orijentisana država u kojoj je turizam jedna od glavnih privrednih grana, vazdušni saobraćaj takođe pronalazi svoje mesto kao faktor koji utiče na turističke tokove u Hrvatskoj.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari