Odlomak

UVOD
Psihološke teorije i koncepti nastoje da objasne aspekte ponašanja ljudi koji nisu predmet analize drugih naučnih disciplina. Psihološko objašnjenje ponašanja potrošača-turista, za razliku od sociološkog koje se bavi uticajima društvenih grupa i interpersonalnim vezama i odnosima, težište u analizi stavlja na istraživanje individualnog ponašanja.

Psihologija proučava interpersonalne (unutrašnje) prome nljive koje se odnose na mentalnostanje i karakteristike ličnosti i pojedinca. Prema psihološkom objašnjenju, na ljude deluju
brojni eksterni i interni faktori, ali od presudnog značaja su interni faktori i procesi od kojih zavisi kako će se eksterni uticaji primati i kako će na njiih reagovati. S obzirom na činjenicu
da je nemoguće neposredno analizirati procese koji se odigravaju u čoveku, psihologija se dobrim delom služi metodima i tehnikama posrednog zaključivanja. Naime, na osnovu analize uticaja internih faktora, zaključuje se o individualnom ponašanju potrošača-turista.

Psihologija je dala značajan doprinos objašnjenju motiva i ponašanja potrošača. Posebno se to odnosi na motivaciona istraživanja koja su do sada pružila najpotpuniji odgovor napitanje zašto se potrošač u kupovini proizvoda i usluga ponaša tako kako se ponaša. Ponašanje ljudi kao potrošača je pod snažnim uticajima brojnih faktora iz spoljne sredine, ali i načina na koji oni vide sebe i svoju sredinu.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Psihologija

Više u Skripte

Komentari