Odlomak

Ličnost je jedinstvena organizacija osobina, o pored onoga što nosi rođenjem, što je suštinsko, ona je proizvod društva i društvenih odnosa. U oblasti kulture, ona je kako stvaralac tako i potrošač materijalnih i društvenih vrednosti.
Odevanje kao posebna oblast kulture, takođe se može proučavati u odnosu na tip ličnosti, jer različiti tipovi ličnosti imaju i različite odnose prema odevanju. Pod uticajem razvoja ekonomskih, društvenih i kulturnih činilaca menja se i tip ličnosti u jednom društvu.
Moderno prost – industrijsko društvo stvorilo je tip ,,tržišne – potrošačke ličnosti” kod koje više ne dominira žeđ za zaradom, već trka za prestižem, za modom, i želja za dopadanjem.
U savremenom društvu, rad prestaje da bude sredstvo samoizražavanja i samopotvrđivanja. Uspeh se više ne postiže samo upornošću i temeljnošću, već umećem prilagođavanja, odnosno zahvaljujući komunikativnosti i drugim sposobnostima i karakteristikama, od fizičke snage do lepe spoljašnosti.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari