Odlomak

4. Analiza rizika

4.1. Identifikacija rizika
Utvrđivanje rizika postavlja se identifikacijom izloženosti neke organizacije decentralizacije. To zahteva poznavanje organizacija, tržišta na kojem posluje, pravno, društveno, političko i kulturno okruženje u kojem postoji kao razvoj, ispravno razumevanje njenih strateški i operativnih ciljeva, uključujući kritične činioce za uspeh i pretnje i mogućnosti koje se odnose na postizanje tih ciljeva.
Utvrđivanju rizika treba pristupiti na metodičan način treba da se osigura, da su sve značajne aktivnosti unutar organizacije identifikovani i da svi rizici teku od tih definisanih aktivnosti. Sve povezane volatilnosti u vezi s tim aktivnostima trebaju biti identifikovane  i kategorizovane.
Poslovne aktivnosti i odluke mogu biti klasifikovani u rasponu od načina, primeri koje uključuje:

  •     Strateški – Oni se odnose na dugotrajne strateške ciljeve organizacije.Oni mogu biti pogođeni u sledecim područjima kao sto su  dostupnost, suveritet i politički rizici, pravne i regulativne promene, ugled i promene u fizičkom okruženju.
  •     Operativni – Oni se odnose na  pitanja iz dana u dan da li je organizacija suočen  dok nastoji dati svoje strateške ciljeve
  •     Financijska – Oni se odnose na snazi upravljanja i nadzor nad finansijama organizacija i delovanje spoljnih faktora kao što su dostupnost kredita, strani kursevi, kretanje kamatnih stopa i ostale tržišne izloženosti.
  •     Upravljanje znanjem – Oni se odnose na učinkovito upravljanje i kontrolu resursa znanja, proizvodnju, i zaštitu njihove komunikacije.Spoljni činioci mogu uključivati neovlašcenu upotebu  ili zloupotrebu  intelektualnog vlasništva, područje nestanka struje, I konkurentnu  tehnologiju. Unutrasnji cinioci mogu biti kvar sastava ili gubitak ključnog osoblja
  •     Usklađenost – se odnosi na  takva pitanja kao sto je zdravlje i sigurnost, okolina, trgovina opisi, zaštita potrošača, podaci zaštita, prakse zapošljavanja i regulativnim pitanjima.

Identifikacija rizika može se sprovoditi od strane spoljnih konsultanata, u kompaiji treba prići sa dobrom komunikacijom, dosledne i koordinirane procese i alate . Verovatno je da će biti upecatljivije ‘Vlasnicima’ u kompaniji sam proces upravljanja rizikom jer je bitno.

 

 
4.2 Opis Rizika

Cilj opisa rizika je prikazati identifikovane rizike u struktuirani oblik, na primer, pomoću tabela. Opis rizika je sto na poleđini,lako se moze koristiti i olakšati sam opis i procenu od rizika.Za tu upotrebu treba dobro osmisliti strukturu, potrebno je osigurati celu identifikaciju rizika, opis i procenu na proces. S obzirom na posledice i verovatnost svakog od rizika navedenom u stolu, trebalo bi omogućiti da se odrede prioriteti ključnih rizika koje treba analizirati u više detalja. Identifikacija rizika je povezana sa poslovnim aktivnostima i sa donošenjem odluka može se kategorizovati kao strateška, projekt / taktička, operativna. To je važno ugraditi u konceptualnoj fazi projekata  upravljanja rizicima, kao i u toku trajanja pojedinog projekta.

No votes yet.
Please wait…

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari