Odlomak

 

Već na predškolskom nivou deca razvijaju neke početne skupovne pojmove. Redjaju predmete prema razlikama (serijacija), grupišu predmete prema sličnosti (klasifikacija). Kada deca uspeju da misaono povežu neke objekte u jednu celinu, na osnovu nekog svojstva, zanemarujući položaj i svojstva objekata, da shvate aditivnost i inkluzivnost delova i celine, možemo reći da su shvatili, do sedme godine intuitivno, a oko sedme godine i logički, pojam skupa. Kada dete izdvoji skup, ono mora znati ključ po kome je to izdvajanje izvršeno. Dete shvata šta je skup, ako je u stanju da utvrdi kada neki element pripada jednom, kada drugom, a kada je element dva ili više skupova. Kako je skup osnovni pojam koji se ne definiše, do reči skup treba doći posmatranjem objedinjenih celina nekih objekata. Tako, možemo posmatrati jato ptica, kutiju sa alatom, drveće na nekom proplanku itd.
Kao prethodnica formiranja pojma broja, pojma više i pojma manje, vrši se pridruživanje elemenata jednog skupa elementima drugog skupa. Pri upoređivanju se koristi 1-1 pridruživanje i prebrojavanje elemenata.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 8 stranica
  • Metodika razvoja početnih matematičkih pojmova Mr Branko Prentović
  • Školska godina: Mr Branko Prentović
  • Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija
  • Srbija,  Kikinda,  Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača u Kikindi  

Više u Pedagogija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari