Odlomak

UVOD

Reč marketing je anglosaksonskog porekla i ne postoji adekvatan prevod ove reči na naš jezik. Reč marketing je nastala od dve reči market što znači tržište i prefiksa ing koji se može prevesti na više načina. U principu reč marketing upućuje na pojam tržište. Mnogi ekonomisti ulagali su napore da termin marketing prevedu na svoj jezik, medjutim u tome nisu imali puno uspeha. Pojam marketinga ima više značenja: marketing kao ekonomski proces, kao poslovna koncepcija, kao poslovna funkcija, naučna disciplina….
Kao vrlo širok pojam sastoji se od velikog broja elemenata kao što su:

  • marketing je poslovna aktivnost,
  • marketing je skup nezavisnih funkcija,
  • marketing je trgovniski fenomen,
  • marketing je proces prilagođavanja ponude i tražnje,
  • marketing je poslovni sistem.

Ako se ima u vidu da je markting nova disciplina za preduzeća koja je suprotna prethodnom shvatanju pojedinih fukcija u preduzeću, onda se marketing može predstaviti kao deduktivni proces razmišljanja. Ranije se razmišljalo šta da se proizvede, a danas kome da se to proda i kolika će dobit biti. Američko udruženje za marketing dalo je sledeću definiciju marketinga: “Marketing je obavljanje poslovnih aktivnosti koje upravljaju kreiranjem dobara ili usluga od proizvodjača do potrošača ili korisnika”.
O stepenu važnosti marketinga u današnje vreme svedoči nam i prisustvo marketingu u sektoru trgovine, poljoprivrede, saobraćaju, bankarstvu, turizmu i sportu. Marketing ne predstavlja operativnu funkciju već kreativnu i istraživačku funkciju, u čijem centru se nalazi kupac. Često se marketing poziva u pomoć tek onda kada nastanu velike teškoće sa plasmanom i u tom slučaju njegov značaj je mali i ograničen.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Komentari