Liderstvo
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio 420stnd 12. maj 2022. Prijavi dokument
Pojam koji vecina ljudi pomisli kada se govori o elektronskom poslovanju jeste e-trgovina.
E-trgovina (Electronic Commerce), zapravo elektronsko poslovanje opisuje proces kupovine,prodaje,transfera ili razmene prozivoda,usluga ili informacija putem racunarskih mreza,ukljucujuci i Internet. Elektronsko poslovanje ili e-poslovanje je sirok pojam. Uz kupovinu i prodaju proizvoda i usluga,e-poslovanje takodje se odnosi i na usluzivanje,saradnju sa poslovnim partnerima i obavljanje elektronskih transakcija sa bankom unutar organizacija.
U zavisnosti od stepena digitalizacije kompanije, e-poslovanje ima razlicite oblike stepena. Stepen digitalizacije se odnosi na obim u kom je trgovina transformisana iz materijalne u digitalnu. Može se odnositi na:
Dakle, proizvod, proces ili posrednik isporuke mogu biti materijalni ili digitalni.
Elektronsko poslovanje je izuzetno moderan, ali i kompleksan pojam koji se može definisati na razlicite nacine. U suštini njime se uvek označava jedan nov način rada i poslovanja privrednih subjekata na mikro i makro nivou zasnovan na savremenoj računarskoj i komunikacionoj tehnologiji, prvenstveno Internetu, Intranetu i odgovarajućoj informacionoj infrastrukturi.
Elektronsko poslovanje (Electronic Business ili E-business) je sirok pojam u odnosu na E-trgovinu koja u osnovi predstavlja skup kupoprodajnih i drugih pratećih delatnosti između više firmi uz korišćenje savremene informacione tehnologije.
Iako E-trgovina ostaje koren elektronskog poslovanja, bitno je zbog navedene razlike uvek precizirati o kom segmentu elektronskog poslovanja se podrazumeva. U savremenom svetu E-biznisa u tom smislu ustalili su se sledeći tipovi i oznake:
1.B2B Business to Business označava elektronsko poslovanje dve ili više organizacije putem Interneta i prateće informacione infrastrukture
2.B2C Business to Consumer označava elektronsko poslovanje između bilo kog korisnika (potrosaca) i organizacije (preduzeća) putem Interneta i prateće informacione infrastrukture.
3.C2C Consumer to Consumer označava poslovnu I komercijalnu elektronsku komunikaciju između privatnih lica putem Interneta i prateće informacione infrastrukture. Razlike među navedenim tipovima poslovanja nisu samo u subjektima poslovanja.
E-trgovina i elektronsko bankarstvo, kao segmenti elektronskog poslovanja, omogućuju svim kompanijama da pronađu nova tržišta i nove potrosace za svoje proizvode i usluge koristeći informatičke prednosti novog milenijuma, čiji su izvori – Personalni računar i Internet. Za potrošače to znači veći izbor usluga, niže cene zbog veće konkurencije, brže transakcije novca, kao i dodatne informacije o traženim proizvodima i uslugama.
Temeljne inovacije u proizvodnji i distribuciji informacija dovode do revolucionarnih promena u savremenom dobu i nastanka nove tehno–ekonomske paradigme bazirane na informaciono–komunikacionim tehnologijama, u kojoj informacija postaje najznačajniji resurs. Tehnološki skelet savremenog informatičkog društva formiran je procesima deregulacije i transformacije
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio dejana1995 10. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.