Standardizacija u tehničkom crtanju
Standardizacija u tehničkom crtanju
STANDARDIZACIJA U TEHNIČKOM CRTANJU
Proces stvaranja i primene pravila u cilju postizanja jednobraznosti i bolje razmene informacija naziva se standardizacija, a propisana pravila su standardi
Primenom standarda postižu se sledeć i ciljevi:
–poboljšanje kvaliteta proizvoda,
–pogodan izbor raznih parametara i drugih karakteristika industrijskih proizvoda,
–poveć anje ekonomičnosti,
–otklanjanje nesporazuma u trgovini, zaštita interesa potrošača,
–olakšana razmenljivost mašinskih delova i sklopova uvođenjem tipizacije i unifikacije
Standardi mogu biti:
–međunarodni (ISO standardi),
–nacionalni (nemački DIN, ruski GOST, američki ANSI standardi itd.),
–interni (npr. fabrički standardi)
Normizacija (standardizacija) je prema opštoj enciklopediji definisana kao proces razvijanja, donošenja i primene normi (standarda).
Standard ili norma je propis kojim se utvrđuju određena obeležja ili veličine nekog proizvoda, jedinice, nazivi, karakteristike ili postupci.
Primenom normi postiže se: smanjenje broja tipova, pojednostavljenje i pojeftinjenje proizvodnje, olakšava se saradnja i povezivanje preduzeća kao i sporazumevanje između proizvođaća i kupca odnosno otklanjanje nesporazuma u trgovini.
•Pravila tehničkog crtanja su definisana nacionalnim standardima koji su usklađeni sa međunarodnim standardima ISO(International Standard Organisation)
•Sve industrijski razvijene zemlje imaju nacionalne standarde
•Srpske standarde donosi Institut za standardizaciju Srbije i oni imaju status Zakona koji se mora primenjivati
•Pored oblika, dimenzija, materijala, kvaliteta i ostalih osobina proizvoda, standardima se takođe propisuje način označavanja, izgled tehničke dokumentacije, pakovanje, transport i dr.
•Oznake srpskih standarda počinju skraćenicom SRPS
Srpski standardi se označavaju prema sledećoj strukturi:
Više u Seminarski radovi
Optimizacija CT doze (akvizicionim protokolom) kod PET/CT i SPECT/CT hibridnih uređaja
- Osnove nuklearne medicine
- Visoka zdravstvena škola strukovnih studija · Beograd
- 14 stranica
Analiza determinanti ponašanja potrošača na primeru proizvoda “Instant Palenta” RJ – Corn Product
- Ponasanje potrosaca
- UNIVERZITET EDUCONS - Fakultet poslovne ekonomije · Srem. Kamenica
- 14 stranica
Glavni elementi kratke priče
- Kreativno pisanje
- UNIVERZITET U BANJA LUCI Ekonomski fakultet
- 10 stranica