Odlomak

OSNOVNI ELEMENTI BIZNIS PLANA KLIJENATA BANKE

(instrukcije za izradu biznis plana)
Rezime

  • Osnovna ideja (tržišne mogućnosti, očekivani efekti)
  • Potrebna sredstva
  • Ključni faktori za uspeh (prednosti koje ima nosilac projekta)
  • Finansijski indikatori (vrednost, rok, prinos i dr. pokazatelji)
  • Obezbedjenje kredita
  • Menadžment i Vlasnička struktura i klijenta
  • Opšti podacio menadžmentu ( lični podaci, obrazovanje i poslovna biografija )
  • Struktura vlasništva
  • Povezana pravna lica
  • Učešće na tržištu i poslovni profil cele grupacije
  • Međuzavisnost povezanih pravnih lica ( kroz analitiku bilansa koja se odnosi na njihovo međusobno poslovanje
  • Istraživanje tržišta

Tržište:

  • veličina, rast i diversifikovanost tržišta
  • životni ciklus tržišta (kad je nastalo, u kojoj je fazi razvoja i sl.)
  • sezonski karakter/cikličnost ponude i potražnje
  • donja granica isplativosti ulaska na tržište

“Četiri P”:

  • proizvodi (opis, sličnosti, razlike, prednosti najtraženijih proizvoda)
  • cena (prosečna, najniža, najviša, ponuđena od strane najznačajnijih konkurenata)
  • kanali distribucije
  • promocija (način, ulaganja, najvažnije promotivne kampanje konkurenata)

Profit (cena, bruto marža po osnovnim proizvodima, neto marža, učešće glavnih troškova)
Konkurencija
Koncentracija:

  • udeo najveće kompanije
  • udeli tri sledeće kompanije po veličini

Buduća strategija:

  • glavni ciljevi konkurenata i realna mogucnost za njihovo ostvarenje
  • uspešnost dosadašnje strategije glavnih konkurenata
  • očekivane promene strategije

Snaga kupaca:

  • veliki kupci
  • diferenciranost ponude (da li su proizvodi međusobno lako zamenljivi)
  • visina prinosa po proizvodu
  • mogućnost vertikalne integracije proizvođača i kupaca
  • informisanost kupaca
  • Snaga dobavljača
  • veliki dobavljači
  • diferenciranost ponude (da li su proizvodi međusobno lako zamenljivi)
  • Iskorišćenost kapaciteta

Mogućnost ulaska i izlaska sa tržišta:

  • uticaj ekonomije obima na prinos
  • diferencijacija proizvoda
  • visina početnih ulaganja
  • troškovi prelaska kupaca na supstitut
  • značaj položaja proizvođača u velikim distributivnim lancima

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Komentari