Odlomak

PREDGOVOR

Ovaj priručnik namenjen je  studentima treće godine Visoke škole strukovnih studija za poslovno industrijski menadžment, za predmet Ekološki menadžment.  Priručnik je napisan prema nastavnom planu i programu predmeta Ekološki menadžment. Priručnik je napisan na bazi predavanja, vežbi i iskustava stečenih kroz rad sa studentima. Kroz dalji rad na oplemenjivanju predavanja i vežbi i obogaćivanju nastavnog plana i programa u planu je da priručnik preraste u udžbenik, možda već za sledeću generaciju studenata.
Tokom slušanja ovog predmeta, studenti će se upoznati sa osnovnim zadacima i ciljevima Ekološkog menadžmenta. Iako se ova oblast menadžmenta ne izučava mnogo godina unazad, sama problematika kojom se bavi i njena  aktuelnost čini je veoma značajnom u današnje vreme. Budući da je ekosistem u kome živi čovek, okružen materijalnom i nematerijalnom sredinom u neminovnoj, uskoj povezanosti sa ekonomskim sistemom, biće pomenuti i objašnjeni elementi  ekonomskog sistema, koji su neophodni za razumevanje uticaja na životnu sredinu.
Kvalitet životne sredine je danas imperativ. Gotovo da ne postoji sfera ljudske delatnosti koja se danas ne bavi poboljšanjem kvaliteta uslova u sredini koja nas okružuje. I neminovno, svaka vrsta delatnosti, pa može se reći i ljudske aktivnosti stvara reziduale u životnoj sredini. Ono na šta ćemo mi pojedinci, manji ili veći ekonomski sistemi, proizvodni ili neproizvodni biti sve više orijentisani je stalno unapredjene kvaliteta životne sredine.
Sticanjem znanja o prirodnim resursima i njihovim osobinama u pogledu oskudnosti i obnovljivosti studenti će razumeti značaj održivog trošenja resursa, značaj recikliranja materijala i energije i konačno značaj možda i primarng zadatka Ekološkog menadžmenta, a to je sprečavanje zagađenja.
Da bi se postigli značajni rezultati u sprečavanju zagađnjenja, trošenju resursa, pre svega neobnovljivih koriste se različiti instrumenti, koji su definisani ekološkom politikom, o čemu će takođe biti reči u ovom priručniku. Biće dati takođe, delimično odgovori na pitanja kako identifikovati nepoželjne materije u životnoj sredini, kako identifikovati izvore nepoželjnih materija i koji su načini da se izmeri veličina štete u životnoj sredini.
Na kraju studenti će se upoznati i sa stanjem životne sredine u Srbiji, stanjem resursa, kao što su voda, vazduh, zemljište, stanjem biodiverziteta, kao i sa osnovnim načelima Strategije održivog razvoja Republike Srbije koja je u skladu sa Strategijom Evropske Unije.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Komentari