Ljudi se različito ponašaju na poslu zato što su različite ličnosti. Zato je vrlo važno poznavati ličnost ljudi koji čine organizaciju. Neko se brzo iznervira zbog sitnice dok je neko staložen, miran ili pasivan. Neki zaposleni brzo donose odluke, skloni su da rizikuju, aktivni su i preduzetni dok su neki drugi neodlučni, pasivni, spori, i ima averziju prema riziku. Neki zaposleni lako i brzo uspostavljaju komunikaciju sa drugim ljudima, otvoreni su i umiju da procjene druge ljude dok su neki drugi zaposleni zatvoreni, ćutljivi, teško komuniciraju sa drugim ljudima. Ličnosti se razvrstavaju u četiri kategorije: a) ekstroverti ili introverti, b) bukvalisti ili intuitivni, c) osjećajni ili razumni, d) oštroumni ili maštoviti.

Ipak, sve te razlike između pojedinaca u organizaciji mogu biti veoma značajne za njihovu produktivnost na poslu. Komunikativnog pojedinca menadžment treba da postavi za PR menadžera, prodavca na terenu ili na bilo koju poziciju na kojoj je neophodno često komunicirati sa ljudima. Za radno mjesto računovođe bilo bi najbolje postaviti osobu koja je staložena, mirna, temeljita i ima odlične sposobnosti rada sa brojevima. Treba uskladiti ličnost osobe sa poslom koji ta osoba obavlja.

Prijavi se

Više u Ekonomija

Više u Ljudski resursi

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi