Odlomak

Kako bi se sprovelo neko istraživanje prvo je potrebno prikupiti podatke. Izbor tehnike prikupljanja podataka je faza istraživanja koja zahteva veliku pažnju jer se njenom nepripremljenošću mogu ugroziti svi ostali koraci istraživanja.

Prikupljanje podataka je jedna od najvažnijih faza u procesu istraživanja tržišta. Izvor podataka i informacija po pravilu je uslovljen ciljem istraživanja. Postoje razni ciljevi istraživanja, koji zahtevaju i različite izvore podataka i metode prikupljanja podataka i informacija.

Podatak u prevodu sa latinskog (datum – za jedninu i data – za množinu) označava „nešto što je dato“, i on može postojati u bilo kojem obliku, bio on upotrebljiv ili ne.

U moru dostupnih podataka, retko se postavlja pitanje porekla istih. Upravo zbog neizmerne dostupnosti, probiranje tačnih podataka ili informacija spada u „opis posla“ korisnika interneta, novina, časopisa i ostalih medija. Ukoliko su primljeni podaci ili informacije temeljeni na naučnom ili nekom drugom istraživanju, postoji tendencija zanemiravanja pre navedenog probiranja odnosno „pročešljavanja“ istih. Nezavisno o poreklu podataka ili informacija, oni se moraju pažljivo interpretirati odnosno ne može se bez razmišljanja pozivati na bilo koje istraživanje. Navedeni proces zapravo predstavlja proces prikupljanja podataka.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 14 stranica
  • Metode i tehnike strukovnih istraživanja -
  • Školska godina: 2022
  • Seminarski radovi, Ekonomija
  • Srbija,  Leposavić,  Visoka poslovna škola strukovnih studija  

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Komentari