Odlomak

Koncept kvaliteta menjao se vremenom prateći glavne promene u društvu, ekonomiji, tehnologiji i nauci. U današnje vreme postoji različita upotreba određenih termina, kao npr. menadžment kvaliteta i kvalitet menadžmenta, upravljanje potpunim kvalitetom i potpuno upravljanje kvalitetom, zatim kvalitet i poslovna izvrsnost.

Činjenica je da kvalitet danas najviše zahtevaju kupci, ali se po njima on i podrazumeva. Sa tog stanovišta on znači sve manju prednost za organizaciju. Kvalitet, također već dugo nije samo tehniĉka kategorija, gde se podobnost proizvoda (usluge) ocenjuje sa pogleda na tehniĉke zahteve i gde se ne uzimaju  u obzir zahtevi konkretnog kupca, tržišta i količine robe. Kvalitet se sve više povezuje sa čovekovim potrebama, zahtevima i očekivanjima.

Razvoj i borba za ostvarivanje kvaliteta nema smisla bez postojanja i primene standarda u svim domenima društva. Osnovno obeležje standarda je jedinstvo pojmova, definicija i postupaka. Razvoj standarda i kvalitet su međusobno čvrsto povezani. Prelomni, a možda i najznačajniji, trenutak za definitivan prodor kvaliteta je objavljivanje standarda serije ISO 9000, 1987. godine.

Standardizacija se sastoji od procesa stvaranja pravila za sistematski sređen pristup nekoj posebnoj aktivnosti radi dobrobiti svih zainteresovanih i za njihovu saradnju, a posebno za unapređenje optimalne opšte ekonomičnosti.

Da bi se ostvarilo uspešno vođenje organizacije i njen uspešan rad, potrebno je da se njome upravlja na sistematičan i transparentan način. Posebno značajan aspekt u upravljanju preduzećem svakako je menadžment kvalitetom kao njegov integrali deo. Pošto se potrebe i očekivanja kupaca menjaju, zbog konkurencije i napretka tehnike, organizacije su primorane da stalno poboljšavaju svoje proizvode i procese.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Menadžment

Više u Obrazovanje

Više u Ostalo

Više u Seminarski radovi

Komentari