Odlomak

Od roditelja, profesora, lidera i menadžera koje srećemo u životu učimo moralna načela kojima se divimo i koje poštujemo. Poštenje i moralnost u poslovnom smislu reči predstavlja temelj menadžerske veštine jer, niko ga neće slediti ako mu ne veruje iako ga ne poštuje, a stavovi menadžera/lidera su ključni u određivanju etičkog ili neetičkog ponašanja organizacije u celini.  Lider 21. veka mora biti svestan da uspešno poslovanje nije moguće bez poštovanja moralnih standarda. Ukratko rečeno, gde je zastupljena etika, tu su i dostojanstvo zaposlenih, visok moral, visoka motivisanost, produktivnost i profitabilnost.

Osnovna uloga menadžmenta svakog preduzeća je da poveća kvalitet preduzeća, poboljša njegovu vitalnost, obezbedi preživljavanje, takođe menadžeri preduzeća dužni su da preduzeću omoguće prosperitet u budućnosti. Pomoću planiranja i putem komunikacije sa okruženjem, zadatak menadžera je da dovedu preduzeće ka izabranim ciljevima. To i nije tako lako ako se uzmu u obzir promene koje se dešavaju na svetskom tržištu, kao što su sve veći nivo globalizacije i putem nje nastala hiperkonkurencija, promene u proizvodnji, a pogotovo u trgovini. Danas se promenio koncept poslovanja i svaka industrijska grana, pa i svako preduzeće izloženo je međunarodnoj specijalizaciji i međunarodnoj konkurenciji, pa čak i oni koji proizvode za domaće tržište ne mogu više da se ponašaju na stari način, zanemarujući dešavanja u svetu i ne pridajući značaja budućim zahtevima.

No votes yet.
Please wait…
Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Komentari