Odlomak

Komunikacija i javno mnjenje

Merenje intenziteta javnog mnjenja pokazuje koliko ljudi drže do svojih stavova bez obzira na smer javnog mnjenja. Merenje intenziteta javnog mnjenja omogućava procenu relativne snage naklonjenosti javnog mnjenja

Odsutstvo mase informacija o nekoj relativno neutralnoj temi može ukazati da su smer i intenzitet stanovišta podložni promeni

Mišljenja sa puno informativne i društvene podrške nisu sklona lakoj i brzoj promeni. Stavovi mogu menjati smer jednako brzo i često kao uragan.

Pre svega svi PR stručnjaci moraju da odbace pojam univerzalne javnosti

Javnost kao jednu aktivnu društvenu grupu sačinjenu od svih onih koji prepoznaju zajednički problem za koja traže zajednička rešnja

4 tipa javnosti su:
– svestrane javnosti su aktivne u vezi sa svim temama
– apatične javnosti – ne aktvine su u vezi sa svim temama
– javnosti koje se interesuju i aktivne su u vezi sa samo jedom temom ili malim br sličnih tema
– javnosti vrućih tema – postaju aktivne nakon što tema postaje tema široke društvene rapsrave i prisutna je u medijima.

Individualne orijentacije neće prerasti u javno mnjenje dok se ne podele ili se smatraju podeljenim sa drugim ljudima.

Shvatanje da su pogledi pojedinaca na neku stvar slični pogledima ostalih ljudi budi osećanja identifikacije među pojedincima i percepcije zajendičkog interesa.
Kad su dvoje ili više pojedinaca orijentisani na iste teme ili objekte i jedni na druge onda se nalaze u stanju koorijentacije.
Pojedinci imaju mišljenja različitog nivoa značenja i intenziteta

Stav je opšta predispozicija ili sklonost ka nekom objektu. Mišljenja najčešće reflektuju individualne stavove o nekoj situaciji, ali takođe uzimaju u obzir aspekte u kojima se odigrava ta situacija. Dok mišljenja uglavnom zavise od situacije stavovi su mnogo trajniji kod neke osobe. Stav je neposredna, intuitivna reakcija za razliku od mišljenja koje je promišljen i razuman izbor.

Neizražene naklonosti ne utiču na formiranje javnog mnjenja.

Stavovi tek kad se izraze stvaraju javno mnjenje kao društveni fenomen

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Komentari