Odlomak

 

Uvod

„ Deca mogu naučiti skoro sve ako su u prilici
da se igraju, da probaju, dodirnu, čuju, vide i
osete informacije“
DŽejn Hjuston
Početkom XXI veka bitno se promenilo shvatanje o suštini obrazovanja, nastave i učenja. Na promene u ovoj oblasti uticali su vanškolski uslovi i okolnosti, pre svega
ekonomski, a zatim društveni i politički. Usledile su promene sadržaja i karaktera obrazovanja, ali i promene samih oblika obrazovanja i drugačije, ekonomičnije i efikasnije organizovanje nastave i obrazovanja. To je imalo velikog uticaja na prevazilaženje tradicionalnog razredno-časovnog sistema kao tenedencija šabloniziranja nastave. Nakon perioda tradicionalizma u nastavi, u kom je učenik postao „ zapostavljeni činilac didaktičkog trougla“ ( Đukić, 2003 : 88 ) koje se vezuje za ime G.F.Herbarta, nastaje tokom druge polovine XIX i prve polovine XX veka niz pedagoških teorija u kojima se akcenat stavlja na kooperativno odnosno saradničko ili kolaborativno učenje.
U nižim razredima osnovne škole organizovati i izvoditi savremenu nastavu je veoma odgovoran i složen zadatak, koji će pomoći učenicima da otkriju svoje stvaralačke sposobnosti.
Primena kooperativnog učenja u celini treba da učini nastavu lakšom i zanimljivijom za učenike, što podrazumeva učitelja kao organizatora, voditelja, planera i kreatora celokupnog nastavnog procesa.
Koooperativni model učenja u nastavi srpskog jezika i književnosti omogućava lakše učenje i shvatanje nagomilanog, složenog i teškog gradiva. Ovom nastavom treba da probudimo učeničku unutrašnju motivaciju i podignemo njegovu aktivnost na veći nivo.
Neophodno je da učitelj u nastavi srpskog jezika i književnosti unese inovativna i efikasnija rešenja sa ciljem da se jača kritičko mišljenje, promovišući „duboko“ učenje, podsticanje samopoštovanja i prihvatanje drugih, i poboljšanje međuljudskih oblika efikasnosti.
Za temu master rada odabrala sam „Kooperativno učenje u mlađim razredima osnovne škole“ sa ciljem da istražim efikasnost kooperativnog učenja u nastavi srpskog jezika i književnosti, jer smatram da je ovaj model učenja nedovoljno istražen, ne samo u nastavi srpskog jezika i književnosti, već i u nastavi uopšte.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Komentari