Odlomak

UVOD

 

…Strategija je teorija biznisa jedne organizacije…
P. Drucker

 

Gotovo svi misle da znaju značenje reči strategija.Međutim, ako ih pitate šta za njih znači reč strategija, njihovi odgovori će se veoma razlikovati.Nekima reč “strategija” nije ništa više do sinonim za “važnost”: drugima može biti plan akcije, a za treće važan šematski plan akcije za uspeh.Više razmatranih odgovora otkrivaju različite nijanse značenja širine razumevanja ovog pojma.Za nas je strategijski menadžment povezan sa onim što će se najverovatnije desiti i ostvariti u budućnosti.Ova definicija traži od strategije da obezbedi kako samu ideju za budućnost tako i generisanje akcije potrebne za njenu realizaciju.

Analize okruženja i unutrašnje analize preduzeća imaju poseban značaj za strategijski menadžment.To proizilazi iz činjenice da su strategije upravo rezultat procesa strategijskog planiranja, kao i iz stava Ph.Kotler-a da je ono “rukovodeći proces razvijanja i održavanja mogućeg sklada između ciljeva i potencijala organizacije i mogućnosti koje pruža okruženje”.Svrha spoljašnje analize, odnosno analize okruženja je da, gledano iz svoje spoljašnosti, razume šta može uticati na budućnost preduzeća kao celine, dok je celokupna svrha unutrašnje analize da identifikuje posebne karakteristike preduzeća koje će mu obezbediti da zadovolji postojeće ili buduće zahteve kupaca bolje od sadašnjih ili budućih konkurenata.

Da bi preduzeće definisalo svoju strategiju neophodno je da obradi neke od ključnih tačaka dveju pomenutih analiza.Od mnoštvo njih izdvojićemo benčmarking i procenu konkurentske prednosti, koje će ujedno biti i predmet rada.

No votes yet.
Please wait…

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Komentari