Odlomak

Termin kajzen (改善, znači „unapređenje“ ili „promenu nabolje“) je reč usvojena iz
japanskog jezika koja se odnosi na filozofiju ili praksu usmerenu ka kontinuiranom poboljšanju i napretku sfera proizvodnje, inženjeringa i poslovanja. Ovaj princip se takođe primenjuje i u medicini, psihijatriji, bankarstvu i drugim državnim i privatnim sektorima. Kaizen je prvi put implementiran u nekoliko japanskih preduzeća tokom oporavka zemlje posle Drugog svetskog rata i od tada se proširio i na poslovanje širom sveta. Ljudi na svim nivoima organizacije mogu da učestvuju u kajzenu, počevši od direktora pa do pripravnika. Kajzen može da se odnosi na pojedinaca, kao i male ili velike grupe. Promene se obično tiču poboljšanja na lokalnom nivou u okviru radne stanice ili često uključuju male grupe koje poboljšavaju radno okruženje i produktivnost. Kajzen na široko ukršta odeljenja u preduzećima, generiše ukupno upravljanje kvalitetom, i oslobađa ljudski rad kroz poboljšavanje produktivnosti korišćenjem mašinskih i  računarskih resursa.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Komentari