Odlomak

U ovom seminarskom radu ću pored definisanja opštih pojamova strategije i strategijskog menadžmenta, predstaviti i opšta  načela  a takođe i njihov značaj u današnjim uslovima poslovanja. Strategija usmjerava ponašanje preduzeća, obuhvata upravljanje svim vitalnim procesima i funkcijama u preduzeću, koje se sprovode u cilju postizanja dobrih rezultata poslovanja i konkurentnosti.

Strategijski menadžment je menadžment promjena, on uvek teži novim riješenjima i načinima postizanja ciljeva u savremenom promenljivom okruženju. Svaki cilj zahtjeva strategiju da se ostvari. Oni ciljevi za koje nismo u stanju da stvorimo odgovarajuću strategiju nisu realni. Strategija je racionalno reagovanje preduzeća na događaje u okruženju u datoj situaciji. Ona se odnosi na poslovne odluke kojima se reguliše odnos preduzeća sa sredinom. Poslovno područije se definiše u zavisnosti od ponude i tražnje, odnosno kategorije kupaca čije potrebe želimo da zadovoljimo.

Da bi odredili karakteristike strategije treba imati u vidu strategijsku situaciju i strategijsku poziciju. Strategijska situacija je konkurentski međuodnos, gdje dva ili više preduzeća žele da ostvare isti cilj u situaciji kada se pretpostavlja da neće svi biti u stanju da ga ostvare. Strategijska pozicija preduzeća određena je njegovim mestom, obimom poslovne aktivnosti i učešćem na određenom tržištu.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Komentari