Odlomak

UVOD

Pod korektivno pedagoškim radom podrazumevamo metodske postupke koji imaju za cilj da pomognu u razvoju neke nedovoljno razvijene osobe ili nepostojeće psihičke ili fizičke funkcije kod deteta ili odrasle osobe.

Uz pomoć korektivnog pedagoškog rada pronalazimo odgovarajuće metode koji učeniku omogućuju da usvaja vaspitno-obrazovne sadržaje. Stimulativna sredina, socijalni činioci i osećajno polje doprinose da se razvoj mentalnih sposobnosti odvija skladno. Dok s druge strane, frustrirajuća sredina, emocionalna osujećenja (psihičke i socijalne deprivacije) mogu doprineti da se razvoj usporava ili disharmonično odvija.

Neka osoba može biti ometena u razvoju zbog organskih ili funkcionalnih oštećenja.

Uzroci organskih oštećenja mogu biti razvojne mane (razvojna oštećenja udova, kičme, lica, čula), bolesti koje ostavljaju posledice (oštećenja centralnog nervnog sistema, mišića, kostiju) i povrede, odnosno traume organizma sa trajnim posledicama.

Funkcionalna oštećenja odnose se na poremećaje funkcije organa, sistema ili procesa. Radi se o odstupanju od standardnog modela funkcionisanja. To može biti manifestovano u vidu psihosomatskih poremećaja, neuroza, izlučivanja mokraće, spavanja, poremećaja motorike i seksualnosti.

Postoje razne klasifikacije dece sa posebnim potrebama, prema Hrnjici (Hrnjica, 1991.) svrstavaju se u 6 grupa:

1. Deca sa senzornim smetnjama
2. Deca sa telesnim smetnjama
3. Deca sa nedovoljno razvijenim saznajnim sposobnostima
4. Deca sa poremećajima motorike
5. Deca sa poremećajima govora
6. Deca sa poremećajima u ponašanju

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Komentari