Odlomak

U XIX veku plakat biva na vrhuncu zahvaljujući konzumerizmu i konzumerističkom društvu kao takvom. Masovna produkcija proizvoda podstakla je plakate da informišu i preplave gradove svojim prisustvom. Zbog velike prisutnosti, svoju primenu su pronašli i u širenju propagande i političke moći. Početkom, pa sve do kraja XX veka, politički lideri tog vremena su svoje ideje sprovodili putem kontrole i manipulacije širokih narodnih masa uz pomoć plakata koji bi prenosili informacije. Zlatno doba političke moći je rad u kom istražujem razvoj, primenu i uticaj plakata u periodu njegovog vrhunca u XIX veku i kako je uticao kao medij na širenje političke moći, aktuelnih političkih lidera u XX veku.            

Plakat se može definisati kao sredstvo i oblik vizuelne komunikacije, kao takav on mora biti masovno proizveden, javno izložen i služiti u propagandne svrhe. Pojavljuje se početkom XIX veka kao posledica usavršavanja litografske tehnike i zbog veoma brze i jeftine štampe postaje jako bitno sredstvo komunikacije, kao i jako bitan faktor u širenju medijske moći koji nameće nove norme ponašanja. Moris Rikards u svom delu govori o pločama za otiskivanje koje su u početku bile ograničene samo na korišćenje jedne veličine i bez bilo kakve gradacije tonova boja.

No votes yet.
Please wait…
Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Komentari