studenti
Mesto za uspešne studente

Marketing

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Osnovna funkcija marketinga je je da privuče i zadrži kupce uz ostvarivanje profita. Cilj marketinga je ostvarivanje dugoročnog zadovoljstva potrošača (kupaca, konzumenata) proizvoda i usluga. Marketing aktivnosti su usmerene ka kreiranju, promovisanju i adekvatnoj isporuci robe i usluga potrošačima i/ili organizacijama.

Marketing menadžeri nastoje da utiču na nivo, tajming i strukturu tražnje i usklade je sa ciljevima organizacije.
Predmet marketing aktivnosti na savremenom tržištu mogu biti: proizvodi, usluge, ljudi, događaji, iskustvo, organizacije, mesta (gradovi, države, regioni…), imovina, ideje i informacije.

MARKETING KONCEPT

Moderan marketing koncept može se izraziti kao „ostvarivanje korporativnih ciljeva kroz zadovoljavanje potreba kupaca bolje od konkurencije“. Tri uslova moraju biti ispunjena:
1. orijentacija na kupce (korporativne aktivnosti su usmerene na obezbeđivanje satisfakcije kupaca);
2. integrisani napori (celokupno osoblje prihvata odgovornost za stvaranje satisfakcije kupaca);
3. postizanje ciljeva (uverenje da se korporativni ciljevi mogu postići preko satisfakcije kupaca).

Marketing koncept je filozofija poslovanja koja stavlja kupca i satisfakciju kupaca u centar svega.

RAZVOJ MARKETINGA

Napredak u proizvodnji i distribuciji i migracija stanovništva iz ruralnih sredina u gradske, stvorili su potencijal za stvaranje tržišta velikih razmera. Pošto su poslovni ljudi težili da iskoriste ova tržišta, institucije marketinga, kao što su propagandni mediji i kanali za distribuciju, počele su da rastu i da se razvijaju. Kompanije koje su orijentisane na marketing fokusiraju se na potrebe kupaca. Promene se vide kao uobičajena pojava, a sposobnost prilagođavanja smatra se neophodnom za opstanak. Promenljive potrebe predstavljaju potencijalne tržišne šanse i usmeravaju kompaniju. Kompanije koje pokreće tržište teže da prilagode svoje proizvode i usluge zahtevima aktuelnih i latentnih tržišta. (Latentna tražnja – postoje potrebe i želje potrošača koje se ne mogu zadovoljiti postojećim proizvodima ili potrebe koje još uvek nisu jasno definisane u pogledu proizvodnje.

Nastavi sa čitanjem..

Nabavkom greb greb kupona 1000, dopunite vaše kredite i preuzmite gomilu radova.

Ostavite komentar

Morate biti ulogovani da biste komentarisali.