Elektronsko bankarstvo
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Jezici/Književnost
Objavio Vesna P. 18. mart 2013. Prijavi dokument
NARATIVNA TEHNIKA
U pripovetki „Autobus“, naracija sve vreme, osim u unutrašnjim monolozima, teče u trećem licu. Pripovedač se nalazi van samog zbivanja, ali je sveznajući, s obzirom na to da nam prenosi misli glavne junakinje, kao i njena osećanja. Narator ne skreće pažnju na sebe, već glavni fokus drži sve vreme na radnji pripovetke, a njegov glas je ljudski, iako ne znamo tačno ko je, ostaje anoniman. Ne deluje umešano u priču i ni u jednom trenutku ne iznosi svoj lični stav o događanju – nijednom rečju ne pokazuje da nekoga podržava, niti ikoga kritikuje.
TON
Raspoloženje u kom je delo napisano nije u svim delovima isto. U početku pripovetke, ton je sasvim miran i spor, opisuje se običan dan, koji bi trebalo da bude kao i svaki drugi, a onda se, kako pripovetka odmiče, raspoloženje menja u izuzetno nemirno, prožeto strahom, panikom, nelagodnošću, a na kraju dela se oseća određeno olakšanje zbog raspleta radnje.
javascript:void()
KARAKTERIZACIJA LIKOVA
U ovom delu najviše informacija dobijamo o glavnoj junakinji, Klari, čija je karakterizacija postignuta uz pomoć unutrašnjih monologa koje nam prikazuje narator. On citira njene misli, opisuje njena osećanja, a kompletnu sliku o njoj dobijamo i opisom njenih gestova i ponašanja. O ostalim likovima znamo malo, na osnovu onoga što narator ispriča o njihovom odnosu prema Klari, o njihovim pogledima, podsmehu.
GOVOR I DIJALOZI
U delu je najviše zastupljen unutrašnji monolog glavne junakinje, čijim posredstvom imamo uvid u njene misli i osećanja. Pri kraju pojavljuje i dijalog između nje i njenog saputnika, spasioca. Narator dozvoljava likovima da sami govore, ne komentariše subjektivno ono što oni izjavljuju i ne prekida ih.
UPLITANjE ČITAOCA
Iako pripovedač nigde u delu ne iznosi svoje stavove niti mišljenja o radnji, ipak kao čitaoci doživljavamo potrebu da saosećamo sa glavnom junakinjom i da budemo na njenoj strani, osuđujući one koji u njoj izazivaju nemir i strah.
RADNjA
Radnja u ovoj pripovetki prati osnovni redosled zbivanja, odnosno postoje zaplet, vrhunac radnje i rasplet, iako se radi o izuzetno kratkom vremenskom periodu tokom koga se ona odigrava, a koje je isto kao i vreme pripovedanja. Činjenica da su zaplet i kulminacija predstavljeni vrlo užurbanim i nemirnim tonom, to čini da nam vreme radnje deluje još kraće.
Mesto radnje dodatno doprinosi osećanju straha, žurbe i nemira koje se provlači kroz delo, jer se sve događa u autobusu koji prolazi pokraj groblja. Autobus predstavlja jedan zatvoren svet, odvojen od onog spoljnog, tako da Klara ima utisak da ne može pobeći (o tome svedoči i to da je u skoro praznom autobusu odabrala baš mesto pored vrata koja se koriste za izlaz u slučaju opasnosti). Takođe, mesto gde se radnja odigrava, povezano je sa simbolima koji se provlače kroz delo i sa metaforički predstavljenom temom pripovetke.
SIMBOLI I SLIKE
Očigledno se u delu ponavlja motiv crnog (groblje, odeća ljudi, karanfili) , što je opet povezano sa uznemirenošću, strahom, mukom glavne junakinje. Takođe, ponavlja se i broj petnaest (karta koju kupuju Klara i njen saputnik, ali i broj autobusa, jer kada se cifre broja 168 saberu, daju petnaest). Klarin saputnik, koji nešto posle nje ulazi u autobus, pojavljuje se kao anđeo čuvar – kako doživljava istu sudbinu kao Klara i neodobravanje ostalih putnika, Klara se sa njim poistovećuje i oseća olakšanje. Odvojen svet koji predstavlja autobus simboliše bezizlaznu situaciju, koja se ponavlja čak i kad na trenutak deluje da postoje nagoveštaji raspleta (konačno napuštanje autobusa).
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.