Odlomak

Uvod

Web baner ili baner oglas (web banner ili banner ad) je oblik oglašavanja na svjetskoj komunikacionoj mreži (World Wide Web). Baneri su najrašireniji oblik oglašavanja na internetu. Oni služe kao atraktivni propagandni oglasi čija je svrha da zainteresuju posjetioce na web stranicama i posluže kao linkovi prema određenim web stranicama. Ovaj oblik on – line oglašavanja podrazumijeva “ugradnju” oglasa na web stranicu.
Baner je oglasni prostor koji je sastavni dio neke web stranice, unutar kojega oglašivač može objaviti bilo koji sadržaj koji se inače može objaviti na Internetu. Namjera je da se privuče “saobraćaj” na sajtu povezivanjem na Internet stranicu oglašivača. Oglas je konstruisan za slike (GIF, JPEG, PNG), program za JavaScript ili multimedijalni objekat koji podržavaju tehnologije kao što su Java ili Flash Shockwave, često se upotrebljavaju animacije, zvuk, ili video kako bi se privukla pažnja korisnika web stranica, odnosno povećao broj klikova na baner. Slike su obično visokog – Aspect Ratio oblika (tj. bilo širok i kratak, ili visok i uzak oblik slike).
Ove slike su obično postavljene na web stranicama koje imaju zanimljiv sadržaj, kao što su novinski članak. Filijale zarađuju novac obično na cijenu po kliku na baner (obično oko pet do deset američkih centi). Web baner se prikazuje kada se web stranica koja upućuje na baner, učitava u web pretraživač. Ovaj događaj je poznat kao “utisak”. Web baner ima istu funkciju kao i tradicionalni oglasi (obaviještenja potrošača proizvoda ili usluge i prezentacija proizvoda).
Mnogi web surferi ove reklame smatraju kao veoma dosadne, jer skreću pažnju sa stvarnog sadržaja web stranice (naravno, svrha baner oglas je da privuče pažnju i mnogi oglašivači pokušavaju da dobiju pažnju na oglas tako što nastoje da surfere iznervira njihov baner. Bez privlačenja pažnje nema ni šanse da oglašivači ostvare prihode od banera). Noviji web browser-i često uključuju opcije za onemogućavanje pop-up prozora ili blok slike sa izabranih web stranica. Drugi način da se izbjegne baner je da koristite proxy server koji ih blokira, kao što je Privoxy. Web pretraživači mogu takođe imati ekstenzije koje blokiraju banere, npr. Adblock Plus za Mozilla Firefox, ili AdTwvart za Google Chrome i IE7pro za Internet Explorer.[1]

 

 

 

 

 

Istorija banera

Baneri su i danas najšire korišćeni instrument promocije na Internetu. Ovaj instrument je odigrao revolucionarnu ulogu kako u Internet marketingu i promociji, tako i na cјelokupnom Internetu uopšte.
Danas su baneri dovedeni do savršenstva, kako po dizajnu, tako i po funkciji koju obavljaju. I dalje se kontinuirano usavršavaju u svakom pogledu: mijenjaju oblike, izgled, funkciju. Dio stručnjaka smatra da baneri izumiru, da je došlo do prezasićenosti korisnika Interneta njima, i da će zato postepeno nestati sa Interneta i biti zamenjeni drugim oblicima promocije. S druge strane, mnogi stručnjaci smatraju da će baneri i dalje ostati najšire korišćeni instrument promocije, ali da je potrebno izvršiti drastične promјene, kako u njihovom pojavnom obliku, tako i u funkcijama koje obavljaju. [4]
Pionir on-line oglašavanja bio je The Prodigy, kompanija u vlasništvu IBM-а i Sears-а u to vrijeme. The Prodigy je na mreži (web-u) promovisao Sears-ove proizvode 80-ih godina 20-og vijeka, a kasnije su i druge kompanije počele da pružaju usluge oglašavanja na mreži, među njima i kompanija AOL, jedan od direktnih konkurenata kompanije The Prodigy. Prvi “klik” web oglas (kasnije dobio naziv “banner ad”) je 1993. godine Global Network Navigator (GNN) prodao Heller, Ehrman, White and McAuliffe, advokatskoj kancelariji u Silicijumskoj dolini. GNN je bio prva komercijalno podržana Web publikacija i jedan od prvih web sajtova.. [4]
HotWired je bio prvi web sajt koji je vršio prodaju baner oglasa u velikim količinama za široki krug korporativnih oglašivača. Prvi baner HotWired je prodao kompaniji AT&T, 27.10.1994. godine. Baner je imao veoma smjelu i vizionarsku poruku na sebi: “Da li ste ikada kliknuli ovdje? Kliknućete!” (Slika 1). Definitvno su bili u pravu. Baner nije sadržavao nikakve animacije. [4]

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari