Odlomak

Ciljevi učenja

Svi se neprestano trudimo da u životu pronađemo načine da ostvarimo svoje mogućnosti. Da bismo to učinili, potrebno je da odredimo u kom smeru želimo da idemo i šta je to što želimo da postignemo. Izjave o tome šta želimo da postignemo su naši ciljevi. Da bismo postigli ciljeve, moramo ih povezati sa aktivnostima koje će nas do njih dovesti. To važi za sve privatne i poslovne , kao i za većinu drugih situacija.

Uloga ciljeva u nastaviučenju

Dobro razumevanje ciljeva učenja nužno podrazumeva razumevanje odnosa između ciljeva i drugih aspekata učenja i nastave. Precizno rečeno, jasno napisani ciljevi učenja olakšavaju izbor odgovarajućih resursa za učenje, osmišljavanje i
uređivanje aktivnosti učenika, izbor ili osmišljavanje načina ocenjivanja koji će nam dati tačne i korisne informacije o procesu učenja.

Globalni ciljevi

Često se nazivaju i najopštiji ciljevi. Dostizanje ovih ciljeva zahteva godine i godine rada i učenja. Nijedan pojedinačni predmet iz prirodnih nauka nije dovoljan da se dostignu ovi ciljevi. Za praktične svrhe globalni ciljevi imaju malo veze sa nastavom i učenjem. Nastavnici bi trebalo da imaju na umu globalne ciljeve kada se bave ciljevima koji su od većih važnosti i koristi.

Obrazovni ciljevi

Obrazovni ciljevi su srednjeg obima. To su ciljevi pojedinačnih predmeta (npr. algebre,književnosti za četvrti razred) i nastavnih tema u okviru tih predmeta (npr.linearne jednačine, razumevanje književnih žanrova). Sadržaj ovih ciljeva je mnogo specifičniji od sadržaja globalnih ciljeva. Svaki od ovih ciljeva može da bude u osnovi pojedinačnih temi/lekcija.

Nastavni ciljevi

Nastavni ciljevi su najuži i najspecifičniji od ovih ciljeva. Oni su najkorisniji za planiranje nastavnih jedinica i zbog toga se često nazivaju „ciljevi časa“. Ovde je konkretizacija neophodna zbog vremenskog ograničenja časova, jer je nerazumno da se mnogo gradiva nauči za jedan školski čas.

Ciljevi učenja i aktivnost učenika

Veoma je važno shvatiti razliku između ciljeva učenja i aktivnosti učenja (aktivnosti učenika). Najjednostavnije rečeno, ciljevi učenja određuju očekivane krajnje rezultate, dok su aktivnosti učenika sredstva kojima se postižu ti rezultati. Iako razlika između ciljeva i aktivnosti deluje prilično jasno, nije je uvek lako odrediti u praksi.
Uzmimo, na primer, eksperimente. Da li su eksperimenti ciljevi ili aktivnosti učenja/učenika? Zapravo, oni mogu biti i jedno i drugo, i veoma je važno odrediti šta predstavljaju na konkretnom
času. Ako se od učenika očekuje da nauče kako da izvode eksperimente uopšte – onda je to cilj.
Ali, ako učenici izvode određene eksperimente da bi stekli određeno znanje (npr. da razlikuju kiseline i baze), eksperiment je aktivnost, a cilj je sticanje određenih znanje.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 4 stranica
  • Pedagoška psihologija -
  • Školska godina: -
  • Skripte, Psihologija
  • Srbija,  Zrenjanin,  Tehnički fakultet Mihajlo Pupin, Zrenjanin  

Više u Psihologija

Više u Skripte

Komentari