Obrazovanje kao komponenta karijernog vođenja i savetovanja u tranzicionim periodima profesionalnog razvoja odraslih

УНИВЕРЗИТЕТ У БЕОГРАДУ
ФИЛОЗОФСКИ ФАКУЛТЕТ
Дубравка С. Михајловић
ОБРАЗОВАЊЕ КАО КОМПОНЕНТА
КАРИЈЕРНОГ ВОЂЕЊА И САВЕТОВАЊА У
ТРАНЗИЦИОНИМ ПЕРИОДИМА
ПРОФЕСИОНАЛНОГ РАЗВОЈА ОДРАСЛИХ
Докторска дисертација
Београд, 2021.

UNIVERSITY OF BELGRADE
FACULTY OF PHILOSOPHY
Dubravka S. Mihajlović
EDUCATION AS A COMPONENT OF CAREER
GUIDANCE AND COUNSELING IN TRANSITION
PERIODS OF ADULTS PROFESSIONAL
DEVELOPMENT
Doctoral dissertation
Belgrade, 2021.


Образовање као компонента каријерног вођења и саветовања у
транзиционим периодима професионалног развоја одраслих
-
Сажетак
-
У раду се разматра и истражује образовање као компонента каријерног
вођења и саветовања (КВИС). Оквир за разумевање образовања базиран је
на три кључне компоненте КВИС: појмовно
-
концептуални оквир од
његовог настанка до данас, теорије професионалног избора/развоја
класификоване према начину на који третирају образовање, као и пракса
-
анализа одабраних програма/модела КВИС. Из анализирана три сегмента,
екстраховали смо потенцијалне садржаје образовања и креирали наш
модел образовне понуде КВИС који се састоји из три кључне области (12
подобласти, 96 специфичних припадајућих садржаја). Модел смо понудили
испитаницима који су процењивали његову релевантност за лични и
професионални развој и то 371 испитанику са територије Београда, који су
равномерно распоређени према припадности транзиционом периоду:
почетак каријере, изграђена каријера и залазак каријере. Резултати
истраживања показују да сви испитаници процењују модел као релевантан
за њихов лични/професионални развој. Наишли смо на значајне разлике у
односу на транзициони период
-
они на заласку каријере мање вреднују
моделовану образовну понуду, а и на разлике у односу на пол, године
живота, образовни ниво, радни статус и године радног стажа испитаника:
жене, испитаници од 40 до 49 година, као и запослени и студенти
процењују образовну понуду као више важну за њихов развој, а
испитаници са 60 и више година, затим они са нижим нивоима образовања,
незапослени и пензионери, они са више од 30 година радног стажа нижим
вредностима оцењују релевантност модела, а открили смо и међусобне
разлике испитаника на средини каријере. Даља статистичка анализа је
показала постојање нове образовне понуде са 13 области, на основу које
смо идентификовали различите модалитете образовне понуде саобразне
потребама испитаника у различитом транзиционом периоду и различитих
био
-
социјалних карактеристика.
Кључне речи:
образовање одраслих, каријерно вођење и саветовање
одраслих, каријерно образовање, транзициони периоди професионалног
развоја одраслих, каријерни развој одраслих
Научна област:
друштвено
-
хуманистичке науке
Ужа научна област:
андрагогија
UDK
374.7: [331.548:005.966

Education as a Component of Career Guidance and Counseling in Transition
Periods of Adults Professional Development
-Summary-
This paper discusses and explores education as a component of career guidance
and counseling (CGC). The framework for understanding education is based on
three key components of CGC: the conceptual framework from its early
beginning to the present day, theories of professional choice/development
classified according to the way they treat education as well as the practice of CGC
-
analysis of various CGC programs/models. From the analyzed three segments,
we extracted potential educational contents and designed our model of CGC
educa
ti
onal offer which consists of three key areas (12 sub
-
areas, 96 specific
related contents). We offered the model to respondents who assessed relevance
of the model for personal/professional development, to sample of 371
respondents from the territory of Belgrade, who were evenly distributed
according to their transition period: beginning of their career, the built
-
career
stage and career
-
decline. The research results showed that all respondents
assess the model as relevant to their personal/professional development. We
encountered significant differences in relation to the transition period
–
respondents in career decline period assess the offer as less relevant, and also
differences exist in relation to gender, age, educational level, work status and
years of work of respondents: women, respondents from 40 to 49 years, as well
as employees and students assess the educational offer as more important for
their development, and respondents aged 60 and over, then those with lower
levels of education, the unemployed and retirees, those with more than 30 years
of service assess our model as less relevant. We also discovered the differences
between the respondents in the middle of their careers. Further statistical
analysis showed the existence of a new educational offer consisting of 13 areas,
on the basis of which we identified different modalities of educational offer
according to the needs of respondents in different transition periods and
different bio
-
social characteristics.
Key words:
adult education, career guidance and counselling, career education,
transition periods in professional development of adults, career development of
adults
Scientific field:
social humanistic sciences
Narrow scientific field:
andragogy
UDK 374.7: [331.548:005.966


Технике и инструменти истраживања
...........................................................................138
Организација и ток истраживања
....................................................................................140
Начин обраде и анализе података
...................................................................................140
АНАЛИЗА И ИНТЕРПРЕТАЦИЈА РЕЗУЛТАТА ИСТРАЖИВАЊА
Процена моделоване образовне понуде КВИС
............................................................147
Факторка структура моделоване образовне понуде КВИС
....................................158
Транзициони период професионалног развоја у којем се испитаници налазе и
њихова процена значаја појединих области моделовање образовне понуде КВИС
Транзициони период професионалног развоја у којем се испитаници налазе и
њихова процена значаја појединих подобласти моделовање образовне понуде КВИС
Транзициони период професионалног развоја у којем се испитаници налазе и
њихова процена значаја специфичних образовних садржаја у оквиру моделоване
образовне понуде КВИС
Пол, године старости, ниво образовања, радни статус и године радног стажа
испитаника и процена значаја појединих образовних области моделоване образовне
понуде КВИС
Пол испитаника и процена образовних области моделоване образовне понуде
Године живота испитаника и процена образовних области моделоване
Ниво образовања испитаника и процена образовних области моделоване
Радни статус испитаника и процена образовних области моделоване образовне
Године радног стажа испитаника и процена образовних области моделоване
Пол, године старости, ниво образовања, радни статус и године радног стажа
испитаника и процена значаја појединих образовних подобласти моделоване
образовне понуде КВИС
Пол испитаника и процена образовних подобласти моделоване образовне
Године живота испитаника и процена образовних подобласти моделоване
Ниво образовања испитаника и процена образовних подобласти моделоване
Радни статус испитаника и процена образовних подобласти моделоване
Године радног стажа испитаника и процена образовних подобласти моделоване
Više u Ekonomija
Akcionarsko društvo
- Bankarstvo
- ALFA UNIVERZITET - Fakultet za ekonomiju i političke nauke · Beograd
- 14 stranica
Karakteristike ortačkog društva
- poslovno pravo
- 11 stranica
Sistem plaćanja u elektronskoj trgovini
- Elektronska poslovanje
- Fakultet za menadžment u Herceg Novom · Bar
- 28 stranica
Više u Etika
Motivacija
- 4 stranica
Obuka neplivača u primarnom obrazovanju
- ea
- UNIVERZITET U ZADRU Fakultet za obrazovanje učitelja i vaspitača · Zagreb
- 40 stranica
Održavanje mira i rješavanje međunarodnih sporova pod okriljem Ujedinjenih nacija
- Ekonomija
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Ekonomski fakultet · Beograd
- 63 stranica
Više u Filozofija
Imanuel Kant i njegova filozofija
- Filozofija
- UNIVERZITET U BANJA LUCI Filozofski fakultet · Banja Luka
- 27 stranica
Roditeljsko vaspitanje
- Osnovi pedagogije
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Filozofski fakultet · Beograd
- 28 stranica
Lično mišljenje o stoičkoj filozofiji
- x
- --- Srbija | Bačka Topola --- · Aranđelovac
- 18 stranica