Karakteristike i obilježja preduzeća u međunarodnom poslovanju

UNIVERZITET ZA POSLOVNI INŽENJERING I MENADŽMENT
BANJA LUKA
Diplomski studijski program:
Seminarski rad:
KARAKTERISTIKE I OBILJEŽJA PREDUZEĆA
U MEĐUNARODNOM POSLOVANJU
Mentor
:

BANJA LUKA,
SADRŽAJ
UVOD………………………………………………………………………………..1
1. STRATEGIJA INTERNACIONALIZACIJE PREDUZEĆA….………...3
1.1. SEGMENTACIJA TRŽIŠTA……………………………………………3
1.2. STRATEGIJA INTERNACIONALIZACIJE………………………….4
2. UPRAVLJANJE POSLOVANJEM U INOSTRANSTVU…………………5
2.1. RAZVOJNA STRATEGIJA POZICIONIRANJA KOMPANIJA NA
INOSTRANOM TRŽIŠTU………………………………………………..5
2.2. STRATEGIJA NASTUPA PREDUZEĆA NA MEĐUNARODNOM
TRŽIŠTU……………………………………………………………………7
2.3. STRATEGIJE STANDARDIZACIJE I ADAPTACIJE………………8
2.4. STRATEGIJA PROIZVODA I PROMOCIJE……………………...…9
2.5. MARKENTIŠKA STRATEGIJA U MEĐUNARODNOM
KONKURENTSKOM POZICIONIRANJU……………………………11
2.6. DOMINANTNA POZICIJA PREDUZEĆA NA INO
TRŽIŠTU…..12
2.7. VRSTE MEĐUNARODNIH PREDUZEĆA…………………………...13
2.8. LIDERSKA POZICIJA NA INO TRŽIŠTU…………………………13


The local markets are in most cases too small for expansion and growth and
profitability of the companies are turning to foreign markets. Internationalization
process is not easy and it is often difficult because of the many differences. The
process of internationalization is an essential step in the development of the same,
and in this case it is necessary to make a detailed analysis of potential countries. The
aim of this paper is to explain the process of internationalization of companies, or
entry into foreign markets.
KEY WORDS:
International markets, internationalization, business, companies



f) realizaciju operativnih planova i praćenje realizacije.
Prilikom realizacije strategije, definiše se odgovarajuća organizaciona
struktura, gde se sa velikim uspehom koriste projektne organizacione strukture i
projektni timovi sa rukovodiocem projekata.
Da bi se sprovela organizacija neophodni su materijalni resursi odgovarajuće
opreme i mašine odakle proizilaze potrebe za finansijskim sredstvima. Logičan
redosljed je da se za realizaciju strategije moraju definisati globalni i operativni
planovi.
Za fazu realizacije mogu se primijeniti različiti pristupi kao što su project
management i koncept strateških promena. Prema pristupu project managementa,
strategija se može posmatrati kao projekat sa svim svojim karakteristikama. Znači
mora se realizovati u odgovarajućem vremenu sa odgovarajućim resursima i u
okviru definisanih troškova a sve zahteva planiranje, realizaciju plaćanja i
kontrolisanje.
Preduzeće najčešće definiše više strategija počev od ” razvoja novog proizvoda”,
”osvajanja novog tržišta” i ”izgradnje novog pogona” do ”modernizacije postojeće
tehnologije” koje je moguće posmatrati kao tipične projekte. Iz ovog proizilazi da je
za ovu realizaciju moguće primijeniti koncept project menadžmenta. Ako se
primijeni ovaj pristup onda je neophodo upravljati na način koji zahtijeva
upravljanje projektima. Znači neophodno je odrediti rukovodioca projekta i
formirati odgovarajući projektni tim. Za efikasnu realizaciju neophodno je izvršiti
globalno detaljno i operativno planiranje vremena realizacije a potom neophodnih
resursa i finansijskih sredstava.
Drugi princip pri strategiji realizacije jeste koncept strateških promjena. Prvi zadatak
u primjeni određene strategije jeste definisanje i izbor odgovarajuće organizacione
strukture, odnosno odgovarajuće organizacione jedinice koja će zajedno sa datim
menadžerom, da radi na primeni izabrane strategije. Iz ovog proizilazi da je za
realizaciju ovog projekta neophodno poznavati savremeni strategijski koncept
Više u Ekonomija
Rukovođenje obrazovnom institucijom
- Upravljanje obrazovanjem u društvenim djelatnostima
- Univerzitet za poslovne studije u Banja Luci · Istočno Sarajevo i Istočna Ilidža
- 14 stranica
Revizija ciklusa plata i povezanih računa
- Revizija
- Univerzitet za poslovne studije u Banja Luci · Istočno Sarajevo i Istočna Ilidža
- 13 stranica
Revizija ciklusa zaliha i povezanih računa
- Revizija
- Univerzitet za poslovne studije u Banja Luci · Istočno Sarajevo i Istočna Ilidža
- 13 stranica