background image

UNIVERZITET ZA POSLOVNI  INŽENJERING I 

MENADŽMENT  BANJA  LUKA

Diplomski studijski program:

Seminarski rad:

IZRADA ANKETNOG UPITNIKA

(PRIMJER: UTICAJ DRUŠTVENIH MREŽA NA MLADE)

Mentor

: prof. dr. Nikola Vojvodić

background image

BANJA LUKA,  juni,  2024. god.                                         DARIJA SUDŽUM

SADRŽAJ

PREDGOVOR…………………………………………………………………………………,…3

UVOD.............................................................................................................................
...................4

1. ISTORIJA DRUŠTVENIH MREŽA…………………………………………………….5

1.1.POČETAK MASOVNIH MEDIJA……………………………………………………………………..

5

1.2.DRUŠTVENE MREŽE…………………………………………………………………………………..

5

1.2.1. FACEBOOK……………………………………………………………………………………

6

1.2.2. TWITTER………………………………………………………………………………………

6

1.2.3. INSTAGRAM…………………………………………………………………………….…….

6

1.2.4. SNAPCHAT……………………………………………………………………………………

6

2. METODOLOGIJA ISTRAŽIVANJA………………………………………….……….8

2.1.HIPOTEZE ISTRAŽIVANJA………………………………………………………………..………….

8

2.1.1. UZORAK…………………………………………………………………………………………

9

2.1.2. ANKETA – UPITNIK…………………………………………………………………...………

9

2

Page 3 is redacted
background image

UVOD

               Novi mediji i nova tehnologija temeljito su promijenili svakodnevnicu, a 
iako je riječ
o uticaju na sve generacije, najveći je na onu mladu, koja je rasla i razvijala se baš 
kako je napredovala i moderna tehnologija. Ljudi nikada prije nisu bili toliko ovisni 
o masovnim medijima kao u 21. vijeku u kojem dominira internet i društvene 

4

background image

mreže, kao njegovi produžeci. Zbog razvoja tehnologije, ljudi internetu, a zatim i 
društvenim mrežama mogu uglavnom pristupiti bilo gdje i bilo kada. Društvene 
mreže sve više ljudima služe kao jedan od glavnih izvora informacija bilo da se
radi o nauci, politici, popularnoj kulturi i ostalim životnim područjima. Informacija 
može doći do mnoštva korisnika društvenih mreža u svega par sekundi, a ono što je 
uskraćeno takvoj informaciji su tačnost i kredibilnost. Savremena omladina, iako 
digitalno pismena, društvenim mrežama pristupa naivno i povodi se trendovima 
koje   pred   njih   postavljaju   navedene   mreže.   Influenceri,   kao   jedni   od   glavnih 
kreatora   medijskog   sadržaja   na   društvenim   mrežama   i   vođe   trendova, 
predstavljaju
potencijalnu opasnost za suvremenu mladež u spoznajnom razvoju svijeta oko 
sebe. Ciljevi rada postavljeni su kroz provedeno primarno istraživanje. Ovaj rad 
ispituje utiecaj društvenih mreža i influencera na savremenu omladinu te da li bi se 
reformama   medijskog   obrazovanja   ostvario   napredak   u   stvaranju   kritičkog 
mišljenja savremene omladine prema medijskim sadržajima. Za uspješnu izradu 
ovog   rada   koristila   sam   primarno   i   sekundarno   prikupljanje   podataka. 
Sekundardno prikupljanje podataka koristila sam za postavljanje teorijskog dijela 
što   na   kraju   čini   temelj   za   primarno   prikupljanje   podataka   kroz   provođenje 
anketnog istraživanja. Ovaj rad je postavlljen u glavna tri dijela. Prvi dio obarđuje 
masovne medije i njihov uticaj i šta su društvene mreže, ko su inf. Drugi dio odnosi 
se na strukturu aketnog upitnika. Ovdje se teorijski obrađuje način i struktura 
izrade   upitnika,   vrste   pitanja   i   opisuje   se   kako   bi   upitnik   trebao   da   izgleda. 
Objašnjaav se obrada i prikaz rezultata u ovakvom istraživanju. Treći dio rada 
odnosi se na sam naziv rada i uključuje primjer, odnosno izradu upitnika i na kraju 
zaključak predhodno navedenih dijelova.

5

Page 6 is redacted
background image

položaju,   političkom   opredjeljenju,   boji   kože,   vjeri   ili   dobi.   Društvene   mreže 
definišemo kao internetske stranice koje omogućavaju pojedincima daizrade javan 
ili polujavan profil unutar ograničenog sistema, umreže se s ostalim korisnicima i 
međusobno dijele svoje informacije na njemu. Svaka društvena mreža razlikuje se 
na poseban način. Crnobrnja koristi podjelu društvenih mreža na sedam različitih 
elemenata koji uključuju korisnike: identitet samog korisnika na društvenoj mreži, 
konverzacija i socijalizacija korisnika online, dijeljenje sadržaja, prisutnost, odnos 
koji stvara s drugim korisnicima, reputaciju koju ima i u koje grupe je sam korisnik 
uključen.

2

U   ovom   istraživanju   za   posmatranje   uticaja   društvenih   mreža   na   mlade 
najpoznatije društvene mreže koje koriste mladi su: Facebook, Twitter, Instagram i 
Snapchat.

1.2.1. FACEBOOK

               Facebook je internetska društvena mreža, koju je 2004. godine osnovao 
Mark Zuckerberg. U svojim počecima, Facebook je bio nazvan TheFacebook i bio 
namijenjen samo studentima un uverziteta na Harvardu koji su tim putem mogli 
međusobno   komunicirati   i   razmjenjivati   informacije.   Facebook   je   danas 
najpopularnija društvena mreža koja ruši sve granice, postavlja trendove i uvijek je 
korak ispred svih ostalih, a broji gotovo dvije milijarde korisnika.

3

 

Do jeseni 2005. 

godine mreža je dobila sadašnje ime – Faceboo U septembru 2006. godine Facebook 
je   bio   otvoren   za   sve   starije   od   13   godina.   Kroz   naredne   godine   Facebook   je 
napravio velike korake pojavljivanje „newsfeeda“ u 2007. godini, opcija oglašavanja 
u 2009. godini, a do 2010. godine bio je preveden na 75 jezika.

1.2.2. TWITTER

2

 

Crnobrnja, Stanko. 

Novi mediji i društvene mreže: Pojmovnik

, Univerzitet Singidnum, Beograd, 2019. 

  (str. 28 - 34)

3

 Gordić-Petković, V. 

Fejsbuk - komunikacija sa hiljadu lica

. Norma, 2010, (str. 155-162.)

7