Odlomak

UVOD
Proces marketing strategija podrazumeva identifikaciju i postavljanje misije firme, odnosno sveobuhvatnu korporativnu strategiju gde se želi pozicionirati organizacija kako u sadašnjosti, tako i u budućnosti. Sve počinje analizom situacije, i to unutrašnje i spoljašnje, koje omogućava menadžerima da odrede unutrašnje i spoljašnje snage i slabosti organizacije, i da na isti način prepoznaju i spoljašnje prilike i pretnje.

Da bi ispunila svoju misiju i ispunila ciljeve organizaciji je potrebna strategija. Strategija, taktika i logistika, su poslovni termini koji dolaze i vojnih izvora. Reč strategija ima etimološko poreklo u grčkom jeziku i znači veština ratovanja, upravljanje vojskom. Njena suština ogleda se u tome da se stvari postave tako da se ostvari kontrola situacije. Marketing strategija podrazumeva izbor i analizu ciljnih tržišta, kreiranje i sporovođenje adekvatnog marketing miksa (proizvod, cena, distribucija i promocija), koje zadovoljavaju potrebe potrošača, i istovremeno omogućavaju firmi povećanje udela na posmatranom tržištu. Ujedno marketing kao poslovna koncepcija ima za cilj da zadovolji identifikovane potrebe potrošača za određenim proizvodima i uslugama, uz ostvarivanje dobiti, odnosno profita.
Primeniti marketing u svom poslovanju znači staviti potrebe potrošača u fokus svojih aktivnosti. Ovaj seminarski rad baviće se marketing strategijom koja podrazumeva analizu i odabir specifičnih ciljnih tržišta, kao i načine njihove selekcije, jer ako se ne odabere i ne analizira tržište , ni jedna druga marketing strategija neće biti efikasna. Razlikujemo strategiju segmentacije, strategiju diferenciranja i strategiju pozicioniranja tržišta.

 

 

 

 

 

 

STRATEGIJA SEGMENTACIJE TRŽIŠTA
„Proizvođač koji čeka da mu kupac zakuca na vrata, naivan je i optimista! Mudar proizvođač kroz „odžak pusti dim”, pa tek onda očekuje kupca!”

O.B. Winters
Svaka organizacija treba da razvija strategiju po kojoj je identifikovanje grupe potrošača za koju preduzeće ima diferenciranu prednost, osnova za svaku drugu strategiju. Pored navedene strategije, sledi korak sa kojim se organizacija pozicionira na odabranom odnosno ciljnom tržištu. Na osnovu ovoga može se zaključiti da centralni deo marketing aktivnosti preduzeća obuhvata segmentaciju i izbor ciljnog tržišta, diferenciranje za potrebe ciljnog tržišta i pozicioniranje na tom tržištu.

Privredna društva koja se bave bilo prodajom ili pružanjem usluga, bilo da se radi o tržištu krajnje potrošnje ili poslovne potrošnje, uviđaju sve više da nisu u stanju da zadovolje na kvalitetan način sve potrošače. Razlog za to leži u činjenici da je potrošača sve više, da su prostorno udaljeni i da se razlikuju po svojim potrebama i zahtevima. U savremenim tržišnim uslovima poslovanja, da bi se opstalo i profitiralo na tržištu, neophodno je primenjivanje tkzv. ciljnog marketinga. Ciljni marketing omogućava da proizvođači razvijaju pravi proizvod za svako pojedinačno ciljno tržište, sa pravom cenom, kanalima distribucije, sredstvima promocije i uslugama koje prate proizvod.

Ciljni marketing obuhvata tri glavne faze :

1) Segmentacija tržišta,
2) Izbor ciljnog tržišta,
3) Pozicioniranje proizvoda

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait…

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari