Elektronsko bankarstvo
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Marketing/PR
Objavio dragan7777riki 29. oktobar 2013. Prijavi dokument
Evolucija marketinga
Evolucija marketinga odvijala se u fazama od prozvodne,prodajne i marketinške do faze kontrole marketinga. Pedesete godine prošlog veka označile su trijumf marketinga nad proizvodnom i prodajnom poslovnom orijentacijom. U velikom broju organizacija se otvaraju odeljenja za marketing. Objavljuju se brojni radovi i udžbenici.
Naglo se povećava broj poslovnih škola koje u svoje nastavne planove uključuju i marketing. Postepeno dolazi do formiranja preduzeća koja se isključivo bave pružanjem usluga iz domena marketinga.Uticaj marketinga se širi i izvan granica privrede i tržišta, na celokupno društvo i sve aspekte života.
Definicija marketinga
”Marketing predstavlja više od poslovne funkcije. Marketing je taj koji bi trebalo da, na osnovu poznavanja kretanja na tržištu i potreba potrošača, kaže da li treba ući u proizvodnju nekog proizvoda.”
Njegova je uloga da bude opšteusmeravajuća filozofija celokupnog poslovanja. Povezivanje proizvođača i potrošača se odvija na tržištu putem razmene roba i usluga. Uloga marketinga je da omogući da se čin razmene odigra tako da potrošač dobije robu i usluge koje su mu potrebne, a proizvođač ekvivalentnu naknadu za to, u vidu profita.
Da bi taj cilj bio ostvaren, potrebe, stavovi i mišljenja potrošača moraju biti na prvom mestu. Marketing pomaže u rešavanju fundamentalnih pitanja poslovanja: šta treba da čini ponudu preduzeća (koji proizvodi i usluge), koje ciljno tržište odabrati, kada treba ponuditi proizvod i pod kojim uslovima, kako ponuda treba da izgleda.
“Naučnu disciplinu koja se bavi istraživanjem odnosa i veza između preduzeća i tržišta, što uključuje analizu suštine, uzroka i faktora poslovanja preduzeća sa aspekta njihovog odnosa i komunikacije sa tržištem, sa ciljem da se zadovolje potrebe, sklonosti i želje potrošača.”1
“Moderan marketing koncept zasnovan je na ideji ostvarivanja ciljeva organizacije kroz zadovoljenje kupaca bolje od konkurencije.”2
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.