Tipovi i struktura tržišta
Uvod
Tržište se može definisati na različite načine u zavisnosti od svrhe definisanja. Različitost gledišta i definicija o tržištu izraz je poznate činjenice da je tržište kao fenomen veoma kompleksno, da postoje mnogobrojni aspekti analize tržista i različite forme u kojima se tržište ispoljava.
Posmatrano sa aspekta odnosa koji se uspostavljaju na tržištu, definiše se kao: ”sveukupnost odnosa ponude i tražnje koji na određenom mestu i odrđenom vremenu utiču na prodaju pojedinih roba i skup svih ustanova područja i uređaja koji omogućuju organizovani i stalni kontakt između kupaca i prodavaca.”
Tipologija tržišta
Tipologija tržišta se odnosi na klasifikaciju tržišta prema različitim kriterijumima. Oni mogu biti mnogobrojni ali u osnovi razlikujemo sledeće klasifikacije tržišta.
Osnovna podela tržišta:
– prema vrstama i količinama proizvoda;
– prema prostoru na kome se odvija;
– prema mogućim međuodnosima ponude i tražnje i
– prema mogućim načinima prodaje i fizičke distribucije proizvoda.
Više u Ekonomija
Berze i berzansko poslovanje
- Berze i berzansko poslovanje
- 2 stranica
Akcionarsko društvo
- Bankarstvo
- ALFA UNIVERZITET - Fakultet za ekonomiju i političke nauke · Beograd
- 14 stranica
Karakteristike ortačkog društva
- poslovno pravo
- 11 stranica
Više u Menadžment
Liderstvo, menadžment i organizaciono ponašanje
- Liderstvo u nastavi
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Učiteljski fakultet · Beograd
- 15 stranica
Organizacija događaja u hotelijerstvu-studija slučaja hotela “Hyatt Regency” Beograd
- Turističko poslovanje
- --- Srbija | Beograd --- · Beograd
- 37 stranica
Praktična nastava Eliksir Zorka mineralna đubriva d.o.o.
- Stručna praksa 1
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 11 stranica