Osnovni finansijski izvještaji
Objavio dejana1995 25. septembar 2023.
Seminarski radovi, Ekonomija, Informacione tehnologije
Objavio Aleksandra Milic 05. jun 2023. Prijavi dokument
U današnje vreme u opticaju je veoma veliki broj sajtova koji se bave e – trgovinom pa shodno tome se dešava da korisnici nisu upoznati sa postojanjem velikog broja sajtova. Iz tog razloga se došlo na ideju o formiranju sajtova koji će povezivati web sajtove i pretrage na osnovu ključnih reči za pretragu.
Pojam na koji većina ljudi pomisli kada se govori o elektronskom poslovanju jeste e-trgovina. Elektronska trgovina (Electronic Commerce ili e-trgovina) opisuje proces kupovine, prodaje, transfera ili razmene proizvoda, usluga ili informacija putem računarskih mreža, uključujući i Internet. Elektronsko poslovanje ili e-poslovanje je nešto složeniji pojam. Uz kupovinu i prodaju proizvoda i usluga, e-poslovanje takođe se odnosi na usluživanje, saradnju sa poslovnim partnerima i obavljanje elektronskih transakcija unutar organizacija.
U zavisnosti od stepena digitalizacije kompanije, e-poslovanje ima nekoliko oblika. Stepen digitalizacije se odnosi na obim u kom je trgovina transformisana iz materijalne u digitalnu. Može se odnositi na:
Drugim rečima, proizvod, proces ili posrednik isporuke mogu biti materijalni ili digitalni.
Elektronsko poslovanje je izuzetno aktuelan, ali i kompleksan pojam koji se može definisati sa različitih aspekata. U suštini njime se uvek označava jedan nov način rada i poslovanja privrednih subjekata na mikro i makro nivou zasnovan na savremenoj računarskoj i komunikacionoj tehnologiji, prvenstveno Internetu, Intranetu i odgovarajućoj informacionoj infrastrukturi.
Elektronsko poslovanje (Electronic Business ili skraćeno E-business) je širi pojam u odnosu na elektronsku trgovinu (E-commerce) koja u osnovi predstavlja skup kupoprodajnih i drugih pratećih delatnosti između dve ili više firmi uz korišćenje savremene informacione tehnologije.
Iako elektronska trgovina ostaje srž elektronskog poslovanja, bitno je zbog navedene razlike uvek precizirati o kom segmentu elektronskog poslovanja se govori ili misli. U savremenom svetu E-biznisa u tom smislu ustalili su se sledeći tipovi i oznake:
B2B Business to Business označava elektronsko poslovanje dve ili više organizacije putem Interneta i prateće informacione infrastrukture
B2C Business to Consumer označava elektronsko poslovanje između bilo kog potrošača odnosno, korisnika i organizacije (preduzeća) putem Interneta i prateće informacione infrastrukture.
C2C Consumer to Consumer označava poslovnu (uključujući komercijalnu) elektronsku komunikaciju između pojedinačnih privatnih lica putem Interneta i prateće informacione infrastrukture. Razlike među navedenim tipovima poslovanja nisu naravno prvenstveno niti samo u subjektima poslovanja.
Elektronska trgovina i elektronsko bankarstvo, kao segmenti elektronskog poslovanja, omogućuju svim kompanijama da pronađu nova tržišta i nove kupce za svoje proizvode i usluge koristeći informatičke blagodeti novog milenijuma, čije su okosnice – Personalni računar i Internet. Za potrošače to znači veći izbor usluga, niže cene zbog veće konkurencije, brže transakcije novca, kao i dodatne informacije o traženim proizvodima i uslugama.
Temeljne inovacije u proizvodnji i distribuciji informacija dovode do revolucionarnih promena u savremenom društvu i nastanka nove tehno–ekonomske paradigme bazirane na informaciono–komunikacionim tehnologijama, u kojoj informacija postaje najznačajniji resurs. Tehnološki skelet savremenog informatičkog društva formiran je procesima deregulacije i transformacije telekomunikacionog sektora i izgradnjom međunarodne infrastrukture računarskih mreža. Pomenuta infrastruktura omogućila je efikasnu transformaciju i reorganizaciju poslovanja multinacionalnih i transnacionalnih kompanija: stvaraju se globalne poslovne mreže, a osnovna jedinica ekonomske organizacije postaje upravo — mreža. Procesi deregulacije i konsolidacije u finansijskom sektoru i globalizacija finansijskih tržišta, uporedo sa deregulacijom i transformacijom telekomunikacionog sektora, omogućili su formiranje nove međunarodne finansijske infrastrukture, organizovane po mrežnom principu. Međunarodna finansijska infrastruktura omogućava globalnu integraciju finansijskih tokova u mrežu finansijskog kapitala, koja čini okosnicu nove, digitalne umrežene ekonomije. Komercijalizacija javnih računarskih mreža, kojom se proširuje efektivni domet tržišta, doprinosi bržem usponu digitalne ekonomije.
Elektronsko poslovanje (Electronic Business) ili E-poslovanje (e-Business) jeste vođenje poslova na Internetu, što ne podrazumeva samo kupovinu i prodaju, nego i brigu o klijentima i poslovnim partnerima, kao i organizacija poslovanja u sopstvenoj firmi onlajn (online) i organizacija prema klijentima.
Elektronsko poslovanje je opšti koncept koji obuhvata sve oblike poslovih transakcija ili razmene informacija koje se izvode korišćenjem informacione i komunikacione tehnologije i to između preduzeća, između preduzeća i njihovih kupaca ili između preduzeća i javne administracije.
Objavio dejana1995 25. septembar 2023.
Objavio dejana1995 25. septembar 2023.
Objavio dejana1995 25. septembar 2023.
Objavio mlukic94 15. septembar 2023.
Objavio sdj999ftn 13. septembar 2023.
Objavio kubura 11. septembar 2023.
Objavio dejana1995 25. septembar 2023.
Objavio dejana1995 25. septembar 2023.
Objavio dejana1995 25. septembar 2023.
Komentari
You must be logged in to post a comment.