Potrošačke uslužne organizacije
Objavio Stefan1233@ 24. decembar 2024.
Objavio Jamesss 26. april 2023. Prijavi dokument
Ekonomija, kao znanstvena djelatnost, sastoji se iz dva osnovna dijela: mikroekonomije i makroekonomije. Makroekonomija proučava privredu u cjelini (nacionalni dohodak, nezaposlenost, inflacija i dr). Mikroekonomija se bavi proučavanjem ponašanja pojedinačnih privrednih subjekata, kao što su domaćinstva i poduzeća.
Mikroekonomija proučava ponašanje pojedinačnih subjekata u tržišnoj ekonomiji: poduzeća, domaćinstva kao potrošače i vlasnike faktora proizvodnje, analizira utjecaj državnih mjera na nivo cijena, alokaciju rada, dobara i usluga na tržištu, funkcioniranjem pojedinačnih tržišta i istražuje faktore koji određuju dohotke, bogatstvo i ekonomsku moć.
Mikroekonomski model (kao i makroekonomski model) sastoji se iz dvije komponente: pretpostavki i implikacija.
Pretpostavke čine osnovu na kojoj se model izgrađuje. To su premise o tome što je značajno, a što može biti zanemareno, o tome što će biti tretirano kao bitna varijabla koja se može pouzdano koristiti u predviđanju. Ekonomski modeli su zasnovani na četiri temeljne pretpostavke: preferencijama, ograničenosti resursa i tehnologije, racionalnom izboru i koordinaciji.
Preferencije predstavljaju pojam kojim ekonomisti označavaju želje ljudi, što oni žele i ne žele i njihov intenzitet. Pojedinci raspolažu s fiksnim – ograničenim iznosom resursa i tehnologije za proizvodnju dobara i usluga. Ograničenost resursa i tehnologije i preferencije upućuju privredne subjekte da vrše najbolji mogući izbor – racionalni izbor da bi ostvarili svoje interese i ciljeve. Izbori, koje ljudi vrše, su koordinirani. Izbor jedne osobe koja nešto kupuje mora se suočiti s izborom druge osobe koja istu stvar prodaje.
Objavio Stefan1233@ 24. decembar 2024.
Objavio EmilijaT 22. decembar 2024.
Objavio gujder 22. decembar 2024.
Objavio juliarmin 14. januar 2025.
Objavio SkazY 14. januar 2025.
Objavio milancet 14. januar 2025.
Komentari
You must be logged in to post a comment.