Obaveze i nadležnosti rukovodioca u javnom sektoru na primeru Direkcije za naknadu štete
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Seminarski radovi, Ekonomija, Menadžment
Objavio jelena1102 31. januar 2023. Prijavi dokument
Појам учећа организација и на њемузаснован модел учеће организације доводи у везу учење са перформансама организације. Према овом концепту, учење је проес од круцијалне важности за опстанак и успех организације. У основи концепта је залагање за радикалне промене упонашању менаџера и запослених у организацији, које треба да доведу до промена самих организација, у смислу да се оне од организација са ниским, трансформишу у организације са високим перформансама.
Концепт организацијског учења захтева и генерише велике промене у предузећу. Због тога се у менаџмент литератури, организационо учење често сврстава у концепте преруструктурирања и ревитализације предузећа. У савременој литератури се организацино учење повезује са новим трендовима у организацији и потребом да се објасне нови комплексни феномени, као што су: водство, организациона структура, тимови и тимски рад, осамостаљавање запослених и слично.
Најчешће цитиране дефиниције међу ауторима који анализирају организације су Сенџијева и Педлерова. Питер Сенџи каже да су учеће организације оне у којима људи континуирано изграђују свој капацитет за креирање резултата које истински желе остварити, где се негују нови обрасци размишљања, а људи континуирано уче како учити заједно. Mајк Педлер учећу организацију дефинише као ону која олакшава учење свих својих чланова и континуирано се трансформише.
Сам појам учећа организација новијег је натума и везана за Питера Сенџија који је у својој књизи “Пета дисциплина” објављеној 1990.године износи концепт учеће организације, темељито елаборирајући умеће и праксу која учи. Он истиче да треба уништитиилузију да је свет створен од одвојених, неповезаних сила. Када одустанемо од ове илузије, тада можемо изградити организације које уче, организације у којима људи непрестано проширују своје способности да створе резултате које заиста желе.
Дакле, у сонови концепта учеће организације је залагање зарадикалне промене у понашању менаџера и запослених у организацијама, које треба да доведу до промена самих организација.
Дубоко уграђена политика и пракса досадашњих организација може се променити само променом начина размишљања о послу. Само променом начина опхођења могуће је успоставити заједничке визије, заједнчка схватања и нове способности за координисовано деловање. То указује на постојање извесне везе између концепта индивидуалног и организационог учења. Индивидуално учење је процес у којем долази до сталних промена понашања појединаца, које настају као резултат искуства и стицања нових знања. Отуда произилази да је организационо учење стални процес промена које значе унапређење, иновирање и побољшање у производњи, услугама, потрошачком сервису и другим секторима, што настаје као резултат искуства стицања нових знања до којих је дошла једна организација. То је континуирани процес стварања и усавршавања спосбности организација за промене.
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Objavio pupovic95 13. mart 2024.
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Objavio sandra93 19. mart 2024.
Objavio pupovic95 13. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.