Odlomak

Појам учећа организација и на њемузаснован модел учеће организације доводи у везу учење са перформансама организације. Према овом концепту, учење је проес од круцијалне важности за опстанак и успех организације. У основи концепта је залагање за радикалне промене упонашању менаџера и запослених у организацији, које треба да доведу до промена самих организација, у смислу да се оне од организација са ниским, трансформишу у организације са високим перформансама.

Концепт организацијског учења захтева и генерише велике промене у предузећу. Због тога се у менаџмент литератури, организационо учење често сврстава у концепте преруструктурирања и ревитализације предузећа. У савременој литератури се организацино учење повезује са новим трендовима у организацији и потребом да се објасне нови комплексни феномени, као што су: водство, организациона структура, тимови и тимски рад, осамостаљавање запослених и слично.

Најчешће цитиране дефиниције међу ауторима који анализирају организације су Сенџијева и Педлерова. Питер Сенџи каже да су учеће организације оне у којима људи континуирано изграђују свој капацитет за креирање резултата које истински желе остварити, где се негују нови обрасци размишљања, а људи континуирано уче како учити заједно. Mајк Педлер учећу организацију дефинише као ону која олакшава учење свих својих чланова и континуирано се трансформише.

Сам појам учећа организација новијег је натума и везана за Питера Сенџија који је у својој књизи “Пета дисциплина” објављеној 1990.године износи концепт учеће организације, темељито елаборирајући умеће и праксу која учи. Он истиче да треба уништитиилузију да је свет створен од одвојених, неповезаних сила. Када одустанемо од ове илузије, тада можемо изградити организације које уче, организације у којима људи непрестано проширују своје способности да створе резултате које заиста желе.

Дакле, у сонови концепта учеће организације је залагање зарадикалне промене у понашању менаџера и запослених у организацијама, које треба да доведу до промена самих организација.

Дубоко уграђена политика и пракса досадашњих организација може се променити само променом начина размишљања о послу. Само променом начина опхођења могуће је успоставити заједничке визије, заједнчка схватања и нове способности за координисовано деловање. То указује на постојање извесне везе између концепта индивидуалног и организационог учења. Индивидуално учење је процес у којем долази до сталних промена понашања појединаца, које настају као резултат искуства и стицања нових знања. Отуда произилази да је организационо учење стални процес промена које значе унапређење, иновирање и побољшање у производњи, услугама, потрошачком сервису и другим секторима, што настаје као резултат искуства  стицања нових знања до којих је дошла једна организација. То је континуирани процес стварања и усавршавања спосбности организација за промене.

No votes yet.
Please wait…
Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Komentari