Obrazovanje kao komponenta karijernog vođenja i savetovanja u tranzicionim periodima profesionalnog razvoja odraslih
Objavio minche90 18. april 2024.
Objavio nina479724239 29. avgust 2023. Prijavi dokument
Za početak bi odmah trebalo razjasniti da nije moguće govoriti o odredjenju čoveka u opštem smislu te reči, jer ono što tražimo nije čist pojam. Pitanje u početku ima antropološku postavku ali se postepeno transformiše u praktičko-filozofsko pitanje, koje u sferi Aristotelove praktičke filozofije dobija sasvim novu dimenziju. Tu traženu dimenziju nam pružaju Nikomahova etika i Politika kao neposredno jedinstvo o suštinskom odredjenju ne samo čoveka već i polisa, u kojima ćemo nadalje videti krucijalnu povezanost. U sklopu toga imamo dva najupečatljivija odredjenja čoveka, data na početku Aristotelove Politike, koja u velikoj meri predstavljaju temelj našeg shvatanja čoveka: politikón zóon[1] i zóon lógon echon[2]. Ono što se često zaboravlja u tumačenju ove dve „definicije“ jeste da su sa razlogom obe neposredno date jedna posle druge, što daje očigledne implikacije povezanosti istih. Latinske verzije ovog para su animal sociale i animal rationale, koje se nisu pokazale plodotvorno u prenošenju istinskog smisla samih odredjenja, te su danas banalizovana i time promašena u svom cilju. Ovde se opet vraćamo na važnost konteksta ovih odredjenja u odnosu Politike i Nikomahove etike jer se sam sadržaj Politike najavljuje na kraju Nikomahove etike i time nagoveštava završetak praktičke filozofije.[3] U tom smislu nam je izuzetno bitan pojam praxis jer je on uslov za razumevanje Aristotelove praktičke filozofije, a samim tim i samog čoveka i njegove sveopšte delatnosti.
Objavio minche90 18. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio nixazizu 06. januar 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.