Obrazovanje kao komponenta karijernog vođenja i savetovanja u tranzicionim periodima profesionalnog razvoja odraslih
Objavio minche90 18. april 2024.
Seminarski radovi, Filozofija, Obrazovanje, Pedagogija
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024. Prijavi dokument
Однос између родитеља и детета почиње да се развија одмах након дететовог рођења. Прво што дете добија од родитеља је осећај да је безбедно и вољено, што доприноси стварању основе за формирање позитивне слике о себи. Дечји развој управо зависи од тога у каквом окружењу одраста јер родитељи треба да му омогуће да се осећа спокојно, како би учило, истраживало и било успешно.
Породица у којој и мама и тата равноправно учествују у одрастању деце, у бризи и нези, игри, учењу, код детета развија самопоуздање, омогућава му да гради добре односе са одраслима и вршњацима, да постиже емотивну стабилност и бољи успех. Породица има веома важне васпитне задатке које може успешно да реализује ако за то постоје следећи услови: ментална и морална зрелост родитеља и њихова припремљеност, као и одређена способност да се баве васпитним процесом; емоционална повезаност детета са родитељима и другим члановима породице, из чега произилази осећање детета да је жељени члан породице, да јој припада и да у њој може наћи ослонац; усклађени односи између чланова породице, међусобна присност и могућност да у узајамној сарадњи решавају породичне проблеме; примењивање таквих метода у васпитању, које полазе од унутрашњих диспозиција детета, остављају довољно простора за слободно опредељивање и развијање самосталности индивидуе. Односно, идеална породична атмосфера која омогућава развој детета није она у којој нема никаквих проблема и сукоба (јер таква породица не постоји), већ она у којој су односи међу њеним члановима утемељени на узајамној привржености, поверењу и сарадњи, што омогућује да се проблеми решавају а сукоби превазилазе.
У данашње време родитељи су изложени различитим изазовима економским, социјалним, моралним и другим, трудећи се да организују сопствени живот и свакодневницу најмлађих чланова своје породице. Мултиплицирање улога човека у савременом друштву, уз промене у системима вредности и стално убрзање начина живота битно мењају контекст живљења и поступања одраслих особа према деци (Jul & Jensen, 2014; Leach, 2003). Слабљење кохезије унутар заједнице уз истовремену појаву разноврсних програма друштвене бриге о деци и раном учењу, те уплитање технологије у сваки аспект људског живота чине мање јасним улоге и границе родитељства и васпитања детета, упућујући им често контрадикторне и нејасне поруке. Сазнања, ставови и пракса које су родитељи стицали кроз лично искуство, чак и када су високофункционални, често више нису довољан ослонац у подизању и васпитању потомства у измењеним околностима.
Objavio minche90 18. april 2024.
Objavio nixazizu 06. januar 2024.
Objavio tidej1844 05. decembar 2023.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Nenad Zivkovic 25. mart 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio Nikolic.i_ 13. mart 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.