Radio talasi i njihova primena
Objavio Acika12345678 10. april 2024.
Objavio Jeca111 06. mart 2014. Prijavi dokument
Problemi u nastavi fizike
Nastava je u svojoj suštini oblik komunikacije, ali nastava kao takva se ne bi trebala zasnivati samo na pukom prenosu činjenica. U fizici se javila potreba za negovanjem i razvijanjem određenog načina razmišljanja kod učenika kako bi oni razumeli zakonitosti i pojave, i kako bi ta znanja mogli primeniti u problemskim sitacijama. Nastava fizike koja ne promoviše kulturu kritičkog razmišljanja ostavlja niz negativnih posledica u mentalnim navikama učenika. Škola je institucija koja bi trebala poticati na razmišljanje i nagrađivati ga. U današnje vreme došli smo u sitaciju da se dobrim ocenama stimulišu „ispravni odgovori“ koji su u najvećoj meri ponavljanje neshvaćenih definicija i formula, a lošim ocenama se kažnjavaju „pogrešni odgovori“ koji se mogu javiti kao rezultat iskrenih pokušaja autentičnog razmišljanja uz korištenje intuitivnog znanja.
Istraživanja pokazuju da slušanje predavanja, čitanje udžbenika i rešavanje tipskih „uvrsti u formulu“ zadataka, kao i izvođenje eksperimenata sa detaljnim uputama nisu dovoljno dobri aparati za postizanje kritičkog razmišljanja kod učenika. Učenje fizike zahteva visok stepen intelektualnog angažmana od strane učenika, a to se u standardnoj predavačkoj nastavi najčešće ne ostvaruje. Halaun i Hestins (Halloun i Hestenes) u svojoj su studiji pokazali da su postignuti rezultati učenika u predavačkoj nastavi gotovo nezavisani od predavača. Uporedili su rezultate predavačke nastave četiriju američkih univerzitetskih profesora, koji su bili različitog iskustva i pristupa u nastavi. Profesor A bio je teorijski fizičar, koji je veliku važnost pridavao definicijama i logičkim argumentima. Ostala trojica su bila eksperimentalni fizičari. Profesor B izvodio je jako puno demonstracijskih eksperimenata i nastojao je da kod studenata razvije fizičku intuiciju, a dva puta bio je nagrađen kao izuzetan profesor. Nastava kod profesora C zasnivala se na rešavanju zadataka i podučavanju pomoću primera zadataka, od kojih je veliki broj rešavan na predavanjima. Profesor D bio je novi predavač, koji je prvi puta predavao i strogo se držao udžbenika. Studenti ovih profesora bili su testirani istim konceptualnim testom iz mehanike na početku i na kraju semestra. Za svaku je skupinu studenata izračunat srednji faktor prirasta (g – faktor) koji može poprimiti vrednost između 0 i 1, preko formule:
Objavio Acika12345678 10. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio acikamacika 16. januar 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.