Odlomak

Definicija liderstva

Ima mnogo različitih definicija liderstva, kao sto ima i mnogo onih koji su pokusali da definisu ovaj pojam. Liderstvo je važna tema za menadžere zbog kritičke uloge koju lideri imaju u grupnoj i organizacionoj efikasnosti. Može se definisati kao proces kojim se delatnost članova grupe usmerava ka ostvarenju zadatka. Motivacione vestine su kritična komponenta liderstva, dok su planiranje i administracija centralno pitanje menadžmenta. Definicija liderstva ima četiri značenja.
Prvo, liderstvo podrazumeva druge ljude-radnike ili sledbenike, koji su spremni da private uputstva lidera. Kada ne bi bilo drugih ljudi, svi kvaliteti liderstva kod menadžera bili bi beznačajni.
Drugo, liderstvo znaci nejednaku raspodelu moći izmedju lidera I članova grupe, koji mogu da utiču na aktivnosti grupe na različite načine, dok lider ima najveću moć.
Treći element liderstva je moć uticanja na druge, odn. da se na različite načine utiče na ponasanje sledbenika.
Četvrti elemnt je kombinacija prethodna tri elementa.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 20 stranica
  • Menadžment -
  • Školska godina: -
  • Skripte, Ekonomija
  • Srbija,  Beograd,  METROPOLITAN UNIVERZITET - Fakultet za menadžmet  

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari