Elektronsko bankarstvo
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Marketing/PR
Objavio rajkozek 02. april 2015. Prijavi dokument
1. UVOD
Promocija je samo jedan od elemenata marketing strategije, jednako bitan kao i ostali
elementi. Međutim usled isticanja njene bitnosti od stranemarketing teoretičari, a pogotovo usled
zasnivanja mnogih marketinških strategija u svetskog i domaćoj poslovnoj praksi primarno na
ovom elementu, dolazi kod marketinških laika do poistovećivanja ovog elementa sa
marketingom kao konceptom I poslovnom filozofijom. Naravno, da promocija nije marketing,
odnosno naravno da uspešan marketing podrazumeva i uspešnu promociju, ali shvaćenu i
implementiranu u poslovnu praksu kao samo jedan od elemenata marketing strategije, u ovom
slučaju uslužne organizacije.
Promocija je process komunikacije između preduzeća i kupaca sa ciljem da se stvori
pozitivan stav o proizvodima i uslugama koji vodi ka njihovom favorizovanju u procesu
kupovine na tržištu.1 Takođe, moglo bi se reći da promocija predstavlja sve komunikacione i
operativne aktivnosti koje imaju za cilj informisanje i prezentaciju da bi se stvorio povoljan stav
o uslugama, a zatim I obavila kupovina istih.
Svaka savremena tržišno orijentisana organizaciju mora da zna da promocija, posmatrana
kao elemenat marketing strategije, uspešna ukoliko su i ostali elementi (uslužni paket, cena,
kanali distribucije, process usluživanja, uslužni ambijent i ljudi) uspešni, odnosno promocija ne
može da nadoknadi slabosti u efektivnosti i efikasnosti drugih elemenata.
Uspešna promocija podrazumeva dostavljanje prave informacije pravoj osobi (ciljnom
segmentu) na pravi način (putem pravog medija i instrumenta promocionog miksa), uz
minimalne troškove i maksimalne efekte.
Odluka o promocionom miksu, podrazumeva izbor jednog ili kombnaciju nekih od
sledećih elemenata (instrumenata) promocionog miksa:
Ekonomska propaganda
Ekonomski publicitet
Lična prodaja
Unapređena prodaja
Direktni marketing i
Odnose sa javnošću.
4
2.MARKETING I ODNOSI SA JAVNOŠĆU
Marketing je usmeren na veće razmene koje organizaciju ostvaruje sa potrošačima, a
odnos sa javnošću se bave sa širim opsegom javnosti koja je uključena u rad organizaciju ili koja
se nalazi pod uticajem rada organizaciju. Fokus odnosa sa javnošću je na izgradnji veza i
kreiranju dobre volje u javnosti prema organizaciju, dok se marketing bavi sa tržištima,
potrošačima i prodajom roba i usluga. Ipak, funkcija obe discipline je promovisanje veza sa
potrošačima. Kako je marketing usmeren na zadovoljenje individualnih potreba i potreba
različitih organizaciju i institucija ali i na ostvarivanje profitabilnog poslovanja i izgradnju
kompetitivne prednosti, odnosi sa javnošću se mogu posmatrati kao komplement i korektiv
marketingu.
Na korporativnom nivou, odnosi sa javnošću se bave interakcijom sa različitom javnošću,
ali ne da bi se obavezno kreirala razmena (kao što je slučaj sa marketingom) već prvenstveno u
cilju obezbeđivanja okruženja koje podržava kreiranje razmene. Na marketing nivou, odnosi sa
javnošću se koriste da podrže marketing ciljeve.
Da bi se izbegla konfuzija oko izraza korporativni odnosi sa javnošću i marketing odnosi
sa javnošću, treba istaći da se na korporativnom nivou odnosi sa javnošću posmatraju kao
zasebna menadžment funkcija putem koje se identifikuju, uspostavljaju i održavaju veze između
organizaciju i različite javnosti (npr. dobavljača, distributera, Vlade, internog osoblja,
trgovinskih sindikata, itd.) koja zahteva posebne, ponekad visoko specijalizovane PR aktivnosti.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.