Odlomak

MARKETING STRATEGIJA U DISTRIBUCIJI
Sama distribucija predstavlja tokove proizvoda od proizvođača ka potrošačima, kojima su I namenjeni. Distribucija proizvoda deli se na:

  • fizičku distribuciju (uži smisao)
  • distribuciju kao prodaju (širi smisao).

Fizička distribucija obuhvata aktivnosti na pokretanju I transportovanju proizvoda od proizvođača ka potrošačima, kao I skladištenje I formiranje zaliha. U literaturi se f izička distribucija proizvoda naziva još I marketing logistikom. Cilj I zadatak fizičke distribucije je da prodaji stvori objektivne uslove, kako bi ona izašla u susret potrošačima u pogledu:

  • Raspoloživosti proizvoda
  • Blagovremenosti pristizanja u kanale prodaje (prodajna mesta)
  • Kvaliteta (po nivou I neoštećenosti).

Fizičku distribuciju prate razni troškovi, a naročito:

  • Transportovanja
  • Skladištenja
  • Zaliha
  • Pribavljanja I obrade informacija.

Upravljanje fizičkom distribucijom proizvoda sastoji se od donošenja niza odluka, koje definišu fizičku distribuciju u pogledu:

  • Planiranja
  • Organizovanja
  • Kontrole.

Ya efikasnu fizičku distribuciju, odnosno optimalno snabdevanjepotrošača uz minimalne troškove, upravljanje distribucijom acenat treba da stavi na:

  • Transportovanje
  • Skladištenje
  • Zalihe proizvoda.

Za transportovanje proizvoda važna su 4 aspekta:

  • Transportni putevi
  • Transportna sredstva
  • Vlasništvo transportnog sredstva
  • Efikasnost transportovanja

Transportni putevi su prvi aspekt transportovanja proizvoda I zavise od više faktora kao što su:

  • Priroda proizvoda
  • Udaljenost tržišta
  • Količina koja se transportuje I sl.

Transportna sredstva su prilagođena načinima transportovanja, koji mogu biti:

  • Drumski
  • Železnički
  • Vazdušni
  • Rečni
  • Pomorki
  • Cevovodni

U transportovanju proizvoda koriste se transportna sredstva koja su:

  • vlasništvo preduzeća
  • Iznamljena od drugih vlasnika ili javnog transporta.

Da bi se kvantifikovala efikasnost teba koristiti sledeće kriterijume za ocenu efikasnosti načina transportovanja:

  • brzina transportovanja
  • frekvencija ponavljanja transportovanja
  • pouzdanost transportovanja u pogledu očuvanja kvaliteta proizvoda
  • kapacitet transportnih sredstava u pogledu mogućnosti prevoza velikih količina proizvoda
  • visini troškova transportovanja
  • raspoloživost načina transportovanja, odnosno odgovarajućih transportnih sredstava u smislu da ih proizvođač može koristiti u potrebnom trenutku.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari

Click to access the login or register cheese