Elektronsko bankarstvo
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Marketing/PR
Objavio Lucky992 25. novembar 2012. Prijavi dokument
MARKETING USLUGA
Zahvaljući velikom značaju uluga i njihovom velikom ucescu u ekonomiji razvijenoh zemalja sve se vise pojavljuju izrazi ”usluzno drustvo” ili usluzna ekonomijia. Dnijel bell profesor socijijliogije na Harvard Unvesity prezentirao je prirodnu evoluciju ekonomije od preindusriskog, industriskog i postindustriskog drustva. Usluge se cesto definusi kao ostvarenja serije zadataka od strane jedne osobe namenjenjj drugoj. U tom smislu one pokrivaju veoma sirok spektar aktivnosti , odnosno aasortiman poslova do veoma niskih komplikovaih . uslugasu sve do needavno smatrane neproduktivnim aktivnosti . Smith-ovo i posle Marx-ovo glediste da usluge ne doprinose ekonomskom rastu , postaje ponovo aktuelno u sezdestim i sedamdesetih godinama ovoga veka kao posledica straha od ekspanzije usluznog sektora i smanjenja terdicionalne proizvodje u razvijenim industriskim zemljama , zbog cega bi moglo doci do usporenja tehnickog progresa….
POJAM USLUGA
Postoje različite periodizacije razvoja društva, od kojih su neke više, a neke manje poznate. Tako podela dosadašnjeg razvoja celokupnog društva sa gledišta vlasništva nad sredstvima za proizvodnju, od prvobitne zajednice, preko feudalizma do današnjih dana, mora se priznati, spada u one poznatije. Mnogi akteri, a posebno Drucker ukazuje u poslednje vreme na velike promene koje predstoje u tzv. postkapitalističkom društvu. Istina, mnogi ga nazivaju informatičkim društvom, društvom znanja i sl.
Bell je dosadašnji razvoj podelio na tri faze ekonomije rada:
1. poljoprivrednikovu „igru protiv prirode“ u kojoj se pojavljuju ljudi nasuprot prirodi,
2. industrijska „igra protiv prerađene prirode“ u kojoj se događa igra između ljudi i mašina,
3. postindustrijske usluge „igra između ljudi“ u kojoj se odvija igra između činovnika i potrošača ili stručnjaka i klijenata.
„NOVA PRAVILA“ IGRE
Svetska trgovina je dovela do rasta globalnih isprepletanosti kakve nisu bile ni poznate niti antipicirane. Socijalizam i kapitalizam su bile alternative za industrijsku ekonomiju dvadesetog veka. Nepodobnost oba ova sistema da se uklope u postindustrijsko doba proizilazila je iz promena koje su se u međuvremenu dogodile:
Modeli kruto, hijerarhijski strukturiranih organizacija, koje su dugo dominirale širom sveta, počeli su tokom 80-ih godina da se menjaju i da postepeno odustaju od centralnog koordiniranja i postepeno prihvataju razne fleksibilne vidove sopstvenog organizovanja.
Neophodni su novi i netradicionalni načini razmišljanja i odlučivanja da bi organizacija preživela, tako da menadžere 90-ih karakteriše sposobnost predviđanja trendova i usvajanje fluidne organizacione strukture, spremne da odgovori na promene. U Japanu se upravo ovih godina javlja bitna promena u njihovom tradicionalnom stilu menadžmenta, koja se odvija pod geslom „menadžment za XXI vek“. Inače, najznačajnije promene se očekuju u strukturi snage i međuljudskim odnosima. Pre svega, tradicionalni izvori radne snage će se promeniti u mnogim zemljama, a sve će biti prisutnije geslo „mašinski rad mašinama, kreativan rad ljudima“, s obzirom na sve učestaliju robotizaciju procesa. Takođe, bez obzira koliko je sofisticirana tehnologija kojom preduzeća raspolažu, konkurentsku prednost i u domenu usluga oblikovaće kvalifikaciona struktura i predanost poslu zaposlenih u preduzeću.
MARKETING USLUGA
Marketing usluga dobija sve veći značaj, obzirom da živimo u uslužnom drušzvu i da se sve veći deo nacionalnog dohotka stvara potrošnjom usluga. Usluge predstavlju široko polje aktivnosti koje obuhvata edukaciju, zdravstvo, turizam, transport, finansije, rekreaciju i dr. i često definišu kao ostvarenje serije zadataka od strane jedne osobe namenjene drugoj. Pri tome, usluga se delimično proizvodi, prodaje i koristi u toku interakcije između potrošača i uslužne organizacije, što bitno utiče na marketing filozofiju u ovoj oblasti. Marketing danas odgovara samo na jedno od tri ključna pitanja: Kako potrošači kupuju? U narednom periodu mora odgovoriti i na druga dva pitanja: Šta potrošači kupuju i zašto to kupuju? Suština je u boljem upoznavanju potrošača i posmatranju doživljaja kao ključnog elementa njihove satisfakcije. Satisfakcija potrošača predstavlja za svaku vrstu organizacije presudno strateško oružje, a kvalitet usluge oprobano sredstvo za zadovoljenje uslužnih potreba potrošača. Potrošač je osnovni faktor u sistemu isporučivanja usluga, jer bez potrošača ne bi bilo ni biznisa. Uspostavljanje odnosa sa potrošačima se može zamisliti kao uključivanje 2 faze: najpre privlačenje potrošača, a zatim izgradnja i upravljanje odnosima tako da budu ostvareni ekonomski ciljevi i jedne i druge strane. Sve veći broj organizacija u uslužnom sektoru postaje svestan značaja ulaganja marketing napora najpre u zadržavanje potrošača, a zatim unapređivanja odnosa sa njima. Tako je počeo da se razvija marketing koncept, koji se može shvatiti kao «relationship management» pomoću koga organizacija stvara, razvija i održava poslovne veze. Relationship menadžment se ogleda u održavanju i unapređivanju odnosa i zadržavanju potrošača kroz uvećanu vrednost usluge i razvoj poverenja, satisfakcije i snažne socijalne veze. Za uslužne firme marketing je komplikovaniji u odnosu na proizvodni marketing, što je uslovilo i proširenje koncepta «4P» na «7P». Najznačajnija promena je činjenica da proizvod nestaje. U uslužnom marketingu odnosi i interakcije su od centralnog značaja, a poseban akcenat se stavlja na «person-to-person» interakciju i na činjenicu da se marketing, proizvodnja, isporuka, potrošnja i razvoj usluga delimično ili potpuno realizuju u direktnoj interakciji sa potrošačima. Unutrašnji
odnosi u organizaciji se ističu kao preduslov za uspešnu intreakciju sa potrošačima. Značaj spoljnih odnosa se reflektuje na izraz «moments of truth» (trenuci istine), koji postaje deo žargona uslužnog marketinga i koji ističe da svaki kontakt sa potrošačima stvara trenutak koji bitno utiče na odnose firme sa njima i otkriva njenu sposobnost da zadrži potrošača. Osnovu uspešnog marketinga predstavlja koncept koji uključuje sve ljude, funkcije i odeljenja u organizaciji. Osnovno je da se uklone barijere između funkcija i odeljenja u organizaciji i da ljudi iz različitih delova organizacije rade zajedno kao dobro koordiniran tim.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.