Elektronsko bankarstvo
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Marketing/PR
Objavio selmovski 20. januar 2013. Prijavi dokument
UVODNA RAZMATRANJA
Međunarodni marketing predstavlja jednu od disciplina međunarodnih poslovnih odnosa. Izraz marketing se u američkoj stručnoj literaturi koristi za:
Ako je takvo preduzeće upućeno na međunarodnu razmenu, onda se koristi izraz međunarodni marketing. Međunarodni marketing oslikava savremene međunarodne ekonomske odnose sa svim njihovim elementima i suprotnostima.
Što se tiče koncepcije međunarodnog marketinga, uglavnom se postavljaju sledeća pitanja: da li razvijati međunarodni marketing samo unutar nacionalne privrede (internacionalni marketing), dakle sa aspekta vlastite nacionalne privrede ili preći na dvo, ili višenacionalni marketing na kooperativnom osnovu i temelju ravnopravnih odnosa, odnosno preći na transnacionalni marketing koji se koncepcijski u neizmenjenom izdanju ne može prihvatiti, što je u suprotnosti sa zamišljenim novim međunarodnim ekonomskim okruženjem.
Pojam, uloga i značaj međunarodnog marketinga
Postoje mnogo definicija međunarodnog marketinga, ali mi ćemo najpre izvući četiri osnovna pristupa na osnovu kojih su one izvedene, a to su:
Međunarodni marketing ima i svoje karakteristike, a to su: jezik, kultura, običaji, navike, vera, stepen razvijenosti posmatrane zemlje itd. U svetu sve više raste međunarodna razmena roba i usluga. U osnovne varijante izvoznog marketinga ubrajamo:
Međunarodni marketing – definicije i distinkcije pojma
Intezivne promene na međunaraodnom tržištu (pojava velikog broja novih i skraćivanje životnog ciklusa postojećih proizvoda, intenziviranje konkurencije, rast vrednosti investicionih ulaganja i robne razmene, rast vrednosti ulaganja u R&D aktivnosti , promene sistema potrošnje i sl. promene) zahtevaju da preduzeća sve šire i efikasnije primenjuju marketing koncept u nacionalnom a posebno u međunarodnom biznisu.
S obzirom na šarenolikost u pogledu razvijenosti organizacije nacionalnih tržišta pored preduzeća koja primenjuju marketing koncept, nije mali broj preduzeća koja još uvek viziju svoje pozicije i perspektive na tržištima temelje na bazi proizvodne ili prodajne koncepcije. Kako ističe profesor D. Vračar, marketing orijentacija je najsavremenija i najsloženija a preovlađuje kod preduzeća razvijenih privreda, dok proizvodna preovladava u nerazvijenim a prodajna u zemljama u razvoju.
Prema tome, era proizvodne i prodajne orijentacije u razvijenim tržišnim privredama je stvar prošlosti. S obzirom da poslovne akcije firmi razvijenih zemalja diktiraju pravila igre na svetskoj poslovnoj sceni to je neophodno koristiti njihova, na marketing koncepciji utemeljena iskustva u sagledavanju potreba i zahteva tržišta, usmeravanju resursa i upravljanju tržišnom pozicijom.
Proučavanje međunarodnog marketinga treba da započne proučavanjem njegovog pojma i načina na koji on funkcioniše u međunarodnom okruženju. Ne postoji jednostavna i univerzalno prihvatljiva definicija marketinga već čitav spektar definicija koje odražavaju različite poglede autora. Njaveći broj definicija su konvergentne u smislu da sve one opisuju osnove marketinga na isti ili sličan način. Svaka definicija je prihvatljiva dok se elementi i ograničenja koja su sa njom povezana mogu potvrđivati. Najšire posmatrano, marketing se može definisati kao kolekcija aktivnosti koje firma preduzima da bi profitabilno u 1087 poslovala na ciljnim tržištima.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.