Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
7 stranica
Objavio viktor133 25. novembar 2023. Prijavi dokument
Управљање знањем бисмо могли дефинисати као холистичко решење које укључује различите перспективе – од људи, процеса, културе до технологије, од којих сви имају једнаку тежину у управљању знањем.1 Управљање знањем је процес у коме организација користи своју колективну интелигенцију за постизање стратешких циљева.
Заснива се на идеји да је најважнији ресурс организације знање људи чији су они запослени. Радници се називају 'радницима знања' – а стварање, дељење и коришћење знања је међу најважнијим активностима у организацији. У организацијама је знање уграђено у документе али и у организационе рутине, процесе, праксе и норме. Дакле, људи, процеси и технологија су кључне компоненте организације, а управљање знањем зависи од воље људи да деле и поново користе знање.
Управљање знањем доприноси бржем и бољем решавању, смањењу проблема, смањењу трошкова, повећању креативности и иновативности, репутацији компаније, бољем положају радника, проактивном приступу људи и целе организације.2
Управљање знањем је колаборативни и интегрисани приступ креирању, организацији, складиштењу и коришћењу интелектуалне својине компаније. Дакле, управљање знањем организације значи претварање индивидуалног знања свих запослених у организацији у колективно знање, које је доступно на правом месту, на прави начин и у право време свим члановима организације на свим нивоима. Сврха процеса управљања знањем је да се предузеће учини што интелигентнијим, да се траже алтернативни начини стицања и коришћења знања и тиме обезбеди дугорочна одрживост.
Кључни предуслов и једна од главних препрека за успостављање управљања знањем у организацији је организациона култура, која је јединствена за свако предузеће управо због јединствених појединаца који у њој раде и својим понашањем је обликују. Када је реч о организацијама, култура је општи образац понашања, заједничка уверења и вредности њихових чланова. Може се закључити из онога што људи говоре, раде и мисле унутар организационог окружења. Укључује учење и преношење знања, веровања и образаца понашања током одређеног временског периода, што значи да је организациона култура прилично стабилна и да се не мења брзо. Често одређује тон компаније и успоставља имплицирана правила понашања људи. Организациона култура, баш као и управљање знањем, је сложен појам из разлога што може бити различита у различитим областима, па у великим корпорацијама свако одељење има своју организациону културу.
Из наведеног се може закључити да промена организационе културе није процес који се може спровести преко ноћи, што се мора имати у виду када се организација окреће управљању знањем. Велики изазов за све менаџере је да натерају људе да промене своје ставове, своја уверења, да свесрдно прихвате све промене и на крају да поделе своје знање уместо да га себично задрже за себе. Традиционално, запослени чувају своје знање јер с разлогом верују да ће поклањањем знања изгубити предност и позицију у организацији. Према њиховом схватању, знање је моћ и нико не жели да је изгуби. Систем управљања знањем треба да учини размену знања довољно атрактивном да траје, привлачном не само за компанију, већ и за појединца.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.