Odlomak

METOD I SREDSTVA VASPITNO – OBRAZOVNOG RADA
Nastavna metoda je način, sredstvo i oblik postupanja u nastavnom radu, u kojem deca i surdolog zajedničkim delovanjem putem predavanja i usvajanja znanja, navika i veština pravilno obrađuju vaspitno – obrazovne sadržaje i u tom obrađivanju, psihološki prilagođenom nivou saznajnih mogućnosti dece, omogućuje dečiji razvoj ličnosti, sticanje znanja i učenja govora kao i svih ostalih njihovih sposobnosti (T.Prodanović).
Metode koje se najčešće koriste u radu sa decom oštećenog sluha su:
metoda pokazivanja;
metoda demonstracije;
metoda ilustracije;
metoda grfaičkih radova;
metoda vežbanja;
metoda objašnjenja.

Sama metoda neće dati adekvatne rezultate ako se ne primene odgovarajuća sredstva za rad. Prema tome treba se voditi računa o korelativnom odnosu metode i sredstva u realizaciji određenih vaspitno-obrazovnih sadržaja.

METOD I SREDSTVA VASPITNO – OBRAZOVNOG RADA
Kriterijumi u izboru metode i sredstava u radu sa decom oštećenog sluha su:
nivo opšteg razvoja dece oštećenog sluha na određenim uzrastima, stepen oštećenja sluha, govorni depozit sa kojim deca dolaze u predškolsku ustanovu;
oblik aktivnosti i sadržaj vaspitno-obrazovnog rada koji se želi primeniti sa decom oštećenog sluha;
materijalna opremljenost ustanove;
nivo stručnosti surdologa i njegova obučenost da koristi određene metode i sredstva rada.

METODE VASPITNO-OBRAZOVNOG RADA
Izbor metode takođe zavisi i od cilja zadatka koje želimo da ostvarimo u jednom zanimanju. Na jednom zanimanju treba da bude uvek samo jedna metoda glavna, dok su ostale pomoćne i primenjuju se da bi znanje i veština bili što trajnije usvojeni. Ne treba koristiti samo jednu metodu jer ona vodi stereotipiji i mehaničkom radu.

METODA POKAZIVANJA
Metoda pokazivanja je jedna od osnovnih metoda jer na decu oštećenog sluha veoma snažno deluje ono što vidi.

Rating: 1.0/5. From 1 vote.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Političke nauke

Više u Skripte

Komentari